Page 453 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 453
Sodelujoče šole so ob vstopu dijakov_inj v srednjo šolo namenile različ- 453
no stopnjo pozornosti dejavnostim za vzpostavitev povezanosti med dija-
ki_njami. Sklepati je mogoče, da skušajo v sodelujočih šolah učitelji_ce na
zelo različne načine vzpostaviti povezanost med dijaki_njami oziroma s šo-
lo – od socialnih iger med dijaki_njami (na področju medsebojnih odnosov)
do ogledov šole (na področju spoznavanja in povezanosti z institucijo). Ne-
kateri razredniki_čarke poročajo, da pri razrednih urah pozornost posvečajo
tudi različnim aktivnostim za povezovanje razreda, ki pa jih je med poukom
na daljavo manj.

»Sprejel sem jih tako, da sem jih sprejel v jedilnici šole, jih popeljal do ma­
tičnega razreda. Potem sem razdelil obvezno birokracijo, smo šli čez hiš­
ni red, glede prehrane, potem pa smo šli po šoli, kjer sem jim razkazal, kje
imajo pouk, dodatne informacije – knjižnica, administracija, kje se kopi­
ra, vodstvo, šolska svetovalna delavka … Naredil sem tour.« (U5, CV03)

»Jaz sem jim v bistvu želela pripraviti mapo učnih dosežkov, pa sem že
napisala neke delavnice, kako bi lahko raziskovali neko temo. Pa smo se
o tem pogovarjali, ampak to ni šlo, sem pustila to pri miru. /…/ Na tablo
sem narisala miselni vzorec, oni so pa govorili. /.../ Potem so pa oni meni
govorili vse to, vse so povedali, so bili dobri odgovori. Skupinsko, sodelo­
valno, tako, da so oni med sabo povezani, to jim paše. /.../ Zdaj imamo ob
petkih Zoom razredne ure pa jih vedno vprašam, kako so, kje so težave,
kaj je novega, kaj se v razredu dogaja.« (U4, CV03)

»Vsak petek prvi del razredne ure namenimo administraciji, tedenski pro­
blematiki (opravičilom …), drugo polovico pa socialnim igram iz različnih
področij, da smo se na začetku spoznali, potem pa krepili odnose. Tudi tis­
ti, ki se v prostem času ali med odmori ne družijo, da so se tudi na ta način
med seboj spoznali in povezali. Na začetku smo imeli projektni teden pa
smo skupaj več časa preživeli. To jim je bilo zelo všeč, da smo se na začet­
ku bolj povezali, spoznali in vzpostavili neke odnose.« (U4, EV01) Ob vpra-
šanju, ali tudi med poukom na daljavo med razrednimi urami še ved-
no krepijo odnose, razredničarka na šoli EV01 odgovarja: »Manj, ker je
prioriteta vseeno vsebina pri pouku. /.../ Če pomislim za nazaj, smo mor­
da res zanemarili ta del.«

Eden od razrednikov (U2, DV01) pa je izpostavil še povezanost dijakov_
inj iz izbranega razreda s starši, predvsem na področju obveščanja staršev o
ocenah in sestanku:

»Povejo vse doma. Včeraj sem imel roditeljskega, sem spraševal starše, če
so seznanjeni z ocenami in jim vsi povejo. ... Staršem nisem poslal vabila
na roditeljskega, ampak sem jim to naročil prek fantov. Deset staršev je bi­
lo prisotnih, tako, da je to taka fajn stvar«.

kvalitativni del raziskave: analize in ugotovitve fokusnih skupin
   448   449   450   451   452   453   454   455   456   457   458