Page 455 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 455
Po drugi strani pa učitelji_ce zaznavajo, da so dijaki, s katerimi se večkrat 455
vidijo, bolj odprti in samozavestni: »Ker se tudi pogosto vidimo, se mi zdi, da so
bolj odprti in ker se toliko vidimo, so bolj odprti, si bolj upajo spraševati za dodat
no razlago.« (U2, CV03)
2.1.3 Karakter
Sodelujoči_e dijaki_nje so karakter svojega razreda ocenili različno. Na dveh
vključenih šolah (EV01, BV03) so namreč na lestvici od 1–5 v splošnem ocenili
karakter svojega razreda med 3 in 4, medtem ko so sodelujoči_e dijaki_nje na
dveh preostalih šolah (CV03, DV01) karakter svojega razreda ocenili med 4 in 5.
V okviru ostalih vprašanj vključeni_e dijaki_nje redko izpostavljajo karak-
ter. V večini primerov povedo, da so sami zaupanja vredni, prav tako ocenju-
jejo, da so zaupanja vredni njihovi_e sošolci_ke.
Na eni od šol (EV01) je bilo preko odgovorov vključenih dijakinj moč za-
znati, da se njihovi sošolci ne vedejo spoštljivo do učiteljev in učiteljic in da
med poukom govorijo. Povedale so namreč: »Fantje non stop govorijo med
poukom« (T, EV01). Na vprašanje, kaj si želijo, da bi se v njihovem razredu iz-
boljšalo, pa odgovarjajo: »Da se fantje ne bi drli na učiteljice, ker se do njih zelo
grdo vedejo« (Nas, EV01) in »Da se fantje ne bi kregali in da ne bi provocirali uči
teljice.« (Nas, EV01).
Večina sodelujočih učiteljev_ic dijake_inje v izbranih razredih ocenjuje
kot odgovorne, skrbne, iskrene, delovne in vodljive, ki se držijo dogovorov in
upoštevajo pravila, med poukom pa ne klepetajo in si ne skačejo v besedo.
»Razred je v redu, deloven, vodljiv, upošteva vsa navodila, kljub razme
ram, ki jih imamo zdaj.« (U5, DV01)
»Njihov odnos do mene se mi zdi v redu. Imamo vzpostavljena pravila. Ve
mo, kdaj je resno delo in kdaj sproščeno in se lahko pohecamo. So fer, niso
nesramni. So zabavni, kdaj najstniško nagajivi, ampak na tak luškan, pri
kupen način.« (U1, EV01)
»Kar se tiče navodil – imel sem test in po navodilu so morali napisati
simbol elementa. /.../. Dijak je rekel, da je napisal pravilno, a so ga osta
li popravili, da je navodilo narekovalo simbol. Potem se je dijak s tem spri
jaznil. Kar se tega tiče, so zelo spoštljivi.« (U3, BV03)
»Iskreni, da povedo, kar mislijo, to je kar dobra lastnost.« (U1, CV03)
»So prijetni, rahločutni, vodljivi, tako kot osebnosti so zelo prijetni.« (U1
CV03)
»Pri angleščini opažam, da tisti, ki jim angleščina ne gre, trenutno na da
ljavo, so pa delovni. Opravijo delo, ki ga morajo.« (U3, DV01)
kvalitativni del raziskave: analize in ugotovitve fokusnih skupin
vidijo, bolj odprti in samozavestni: »Ker se tudi pogosto vidimo, se mi zdi, da so
bolj odprti in ker se toliko vidimo, so bolj odprti, si bolj upajo spraševati za dodat
no razlago.« (U2, CV03)
2.1.3 Karakter
Sodelujoči_e dijaki_nje so karakter svojega razreda ocenili različno. Na dveh
vključenih šolah (EV01, BV03) so namreč na lestvici od 1–5 v splošnem ocenili
karakter svojega razreda med 3 in 4, medtem ko so sodelujoči_e dijaki_nje na
dveh preostalih šolah (CV03, DV01) karakter svojega razreda ocenili med 4 in 5.
V okviru ostalih vprašanj vključeni_e dijaki_nje redko izpostavljajo karak-
ter. V večini primerov povedo, da so sami zaupanja vredni, prav tako ocenju-
jejo, da so zaupanja vredni njihovi_e sošolci_ke.
Na eni od šol (EV01) je bilo preko odgovorov vključenih dijakinj moč za-
znati, da se njihovi sošolci ne vedejo spoštljivo do učiteljev in učiteljic in da
med poukom govorijo. Povedale so namreč: »Fantje non stop govorijo med
poukom« (T, EV01). Na vprašanje, kaj si želijo, da bi se v njihovem razredu iz-
boljšalo, pa odgovarjajo: »Da se fantje ne bi drli na učiteljice, ker se do njih zelo
grdo vedejo« (Nas, EV01) in »Da se fantje ne bi kregali in da ne bi provocirali uči
teljice.« (Nas, EV01).
Večina sodelujočih učiteljev_ic dijake_inje v izbranih razredih ocenjuje
kot odgovorne, skrbne, iskrene, delovne in vodljive, ki se držijo dogovorov in
upoštevajo pravila, med poukom pa ne klepetajo in si ne skačejo v besedo.
»Razred je v redu, deloven, vodljiv, upošteva vsa navodila, kljub razme
ram, ki jih imamo zdaj.« (U5, DV01)
»Njihov odnos do mene se mi zdi v redu. Imamo vzpostavljena pravila. Ve
mo, kdaj je resno delo in kdaj sproščeno in se lahko pohecamo. So fer, niso
nesramni. So zabavni, kdaj najstniško nagajivi, ampak na tak luškan, pri
kupen način.« (U1, EV01)
»Kar se tiče navodil – imel sem test in po navodilu so morali napisati
simbol elementa. /.../. Dijak je rekel, da je napisal pravilno, a so ga osta
li popravili, da je navodilo narekovalo simbol. Potem se je dijak s tem spri
jaznil. Kar se tega tiče, so zelo spoštljivi.« (U3, BV03)
»Iskreni, da povedo, kar mislijo, to je kar dobra lastnost.« (U1, CV03)
»So prijetni, rahločutni, vodljivi, tako kot osebnosti so zelo prijetni.« (U1
CV03)
»Pri angleščini opažam, da tisti, ki jim angleščina ne gre, trenutno na da
ljavo, so pa delovni. Opravijo delo, ki ga morajo.« (U3, DV01)
kvalitativni del raziskave: analize in ugotovitve fokusnih skupin