Page 182 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 182
Tretje merjenje
Tabela: 183 Povprečja in standardna deviacija za vprašalnik o profilu
razvojnih virov glede na očetovo izobrazbo v tretjem merjenju
Visokošol- Višješolska Srednja Srednja Osnovna Nedokonča- Ne vem Nimam
ska izobrazba šola šola šola na osnovna očeta (ali
skrbnika)
izobrazba (4 leta) (2–3 leta) šola
M SD M SD M SD M SD M SD M SD M SD M SD
Podpora 2,98 0,59 3,06 0,54 3,05 0,59 3,00 0,57 2,98 0,63 2,57 0,36 2,95 0,62 2,78 0,70
Opolnomočenje 3,35 0,48 3,43 0,44 3,38 0,49 3,34 0,49 3,29 0,50 2,90 0,49 3,23 0,55 3,30 0,52
Zunanji Meje in 3,05 0,47 3,10 0,48 3,09 0,50 3,05 0,52 3,12 0,49 2,69 0,29 2,99 0,50 2,83 0,56
viri pričakovanja
Konstruktivna ra- 2,60 0,58 2,68 0,60 2,62 0,57 2,59 0,60 2,46 0,61 2,52 0,59 2,42 0,63 2,61 0,70
ba časa
Zavezanost 3,02 0,51 3,03 0,50 2,94 0,52 2,89 0,48 2,89 0,50 2,60 0,27 2,86 0,49 2,58 0,49
učenju
Notranji Pozitivne 3,17 0,43 3,20 0,41 3,22 0,44 3,17 0,41 3,20 0,40 2,78 0,40 3,09 0,46 3,28 0,48
vrednote
182
viri
Socialne 3,12 0,49 3,13 0,45 3,15 0,50 3,10 0,51 3,13 0,44 2,68 0,35 3,02 0,50 3,01 0,51
spretnosti
Pozitivna 2,94 0,61 3,01 0,61 3,03 0,63 2,96 0,64 2,85 0,68 2,57 0,51 2,86 0,65 2,94 0,83
identiteta
Zavezanost učenju (χ2(4) = 16,30; p = 0,003): visokošolska izobrazba (4–6-le-
tni študij) in 2–3-letna srednja šola (Z = –3,17; p = 0,002), višješolska izobraz-
ba (2–3-letni študij) in 2–3-letna srednja šola (Z = –3,16; p = 0,002); vsi ostali p
> 0,027. Pri omenjeni spremenljivki najvišje povprečje dosegajo posamezni-
ki_ce, katerih očetje imajo višješolsko izobrazbo, sledijo tisti_e, katerih očet-
je imajo visokošolsko izobrazbo, 4-letno srednjo šolo, in nazadnje tisti_e, ka-
terih očetje imajo končano osnovno šolo, ter tisti_e, katerih očetje so končali
2–3-letno srednjo šolo (z enako aritmetično sredino).
ANOVA za meje in pričakovanja ter pozitivne vrednote:
Test homogenosti varianc je pokazal homogenost varianc pri obeh preučeva-
nih spremenljivkah – meje in pričakovanja, pozitivne vrednote (vsi p > 0,325),
zato smo nadalje interpretirale rezultate ANOVE. Iz rezultatov je razvidno, da
razlike med skupinami niso statistično pomembne pri nobenih izmed preu-
čevanih spremenljivk – meje in pričakovanja (F(4) = 0,80; p = 0,525), pozitivne
vrednote (F(4) = 1,03; p = 0,389).
pozitivni razvoj mladih v sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij
Tabela: 183 Povprečja in standardna deviacija za vprašalnik o profilu
razvojnih virov glede na očetovo izobrazbo v tretjem merjenju
Visokošol- Višješolska Srednja Srednja Osnovna Nedokonča- Ne vem Nimam
ska izobrazba šola šola šola na osnovna očeta (ali
skrbnika)
izobrazba (4 leta) (2–3 leta) šola
M SD M SD M SD M SD M SD M SD M SD M SD
Podpora 2,98 0,59 3,06 0,54 3,05 0,59 3,00 0,57 2,98 0,63 2,57 0,36 2,95 0,62 2,78 0,70
Opolnomočenje 3,35 0,48 3,43 0,44 3,38 0,49 3,34 0,49 3,29 0,50 2,90 0,49 3,23 0,55 3,30 0,52
Zunanji Meje in 3,05 0,47 3,10 0,48 3,09 0,50 3,05 0,52 3,12 0,49 2,69 0,29 2,99 0,50 2,83 0,56
viri pričakovanja
Konstruktivna ra- 2,60 0,58 2,68 0,60 2,62 0,57 2,59 0,60 2,46 0,61 2,52 0,59 2,42 0,63 2,61 0,70
ba časa
Zavezanost 3,02 0,51 3,03 0,50 2,94 0,52 2,89 0,48 2,89 0,50 2,60 0,27 2,86 0,49 2,58 0,49
učenju
Notranji Pozitivne 3,17 0,43 3,20 0,41 3,22 0,44 3,17 0,41 3,20 0,40 2,78 0,40 3,09 0,46 3,28 0,48
vrednote
182
viri
Socialne 3,12 0,49 3,13 0,45 3,15 0,50 3,10 0,51 3,13 0,44 2,68 0,35 3,02 0,50 3,01 0,51
spretnosti
Pozitivna 2,94 0,61 3,01 0,61 3,03 0,63 2,96 0,64 2,85 0,68 2,57 0,51 2,86 0,65 2,94 0,83
identiteta
Zavezanost učenju (χ2(4) = 16,30; p = 0,003): visokošolska izobrazba (4–6-le-
tni študij) in 2–3-letna srednja šola (Z = –3,17; p = 0,002), višješolska izobraz-
ba (2–3-letni študij) in 2–3-letna srednja šola (Z = –3,16; p = 0,002); vsi ostali p
> 0,027. Pri omenjeni spremenljivki najvišje povprečje dosegajo posamezni-
ki_ce, katerih očetje imajo višješolsko izobrazbo, sledijo tisti_e, katerih očet-
je imajo visokošolsko izobrazbo, 4-letno srednjo šolo, in nazadnje tisti_e, ka-
terih očetje imajo končano osnovno šolo, ter tisti_e, katerih očetje so končali
2–3-letno srednjo šolo (z enako aritmetično sredino).
ANOVA za meje in pričakovanja ter pozitivne vrednote:
Test homogenosti varianc je pokazal homogenost varianc pri obeh preučeva-
nih spremenljivkah – meje in pričakovanja, pozitivne vrednote (vsi p > 0,325),
zato smo nadalje interpretirale rezultate ANOVE. Iz rezultatov je razvidno, da
razlike med skupinami niso statistično pomembne pri nobenih izmed preu-
čevanih spremenljivk – meje in pričakovanja (F(4) = 0,80; p = 0,525), pozitivne
vrednote (F(4) = 1,03; p = 0,389).
pozitivni razvoj mladih v sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij