Page 149 - Karmen Pižorn, Alja Lipavic Oštir in Janja Žmavc, ur. • Obrazi več-/raznojezičnosti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 44
P. 149
https://w w w.doi.org/10.32320/978-961-270-345-5.149-178
Matematika v soft CLIL pristopu v gimnaziji
Mathematics in the soft CLIL approach
in high schools
Alenka Lipovec, Univerza v Mariboru
Alja Lipavic Oštir, Univerza v Mariboru, UCM Trnava, Slovaška
Povzetek
Soft CLIL praviloma izvaja učitelj tujega jezika, saj običajno poteka v
okviru ur tujih jezikov, obenem pa je v ospredju razvijanje jezikovnih
kompetenc. Med nejezikovnimi vsebinami se lahko pojavlja tudi mate-
matika. Matematika je tudi na srednješolskem nivoju pogosto navedena
kot CLIL predmet, vendar je empričnih raziskav o učinkovitosti vklju-
čevanja zelo malo. To vrzel smo skušali vsaj deloma zapolniti v okviru
projekta PROBSOFCLIL (Erasmus +, 2018-2021). Implementirali smo
modul v tujem jeziku, ki sega na področje finančne pismenosti in rea-
listične matematike ter stališča dijakov do učenja matematike preverja-
li z dvema spletnima vprašalnikoma. Podatki iz obeh so bili analizira-
ni na ravni deskriptivne statistike. V začetni raziskavi je sodelovalo 348
dijakov iz štirih držav (Slovenija, Avstrija, Litva in Slovaška), v zaključni
pa 106 dijakov. Preverjanje začetnega stanja je pokazalo ugodne pogo-
je za izvedbo projekta, a nekoliko nižji indeks odnosa do matematike in
učenja pri matematiki za Slovaško. Pri zaključni evalvaciji pa ugotavlja-
mo, da je matematični del projekta imel pozitivni učinek na približno
dve tretjini dijakov, pri čemer v pozitivno smer odstopa Slovenija, Slo-
vaška pa ne odstopa več od ostalih držav. Menimo, da gre pri večji učin-
kovitosti projekta v Sloveniji za vzajemno učinkovanje dveh elementov:
želena miselna naravnanost dijakov k učenju matematike in intenziv-
no timsko delo učitelja tujega jezika in matematike, kar je bila specifika
Slovenije za razliko od ostalih držav. Dodatno ugotavljamo, da po poro-
čanju dijakov med matematičnimi temami ni razlik glede všečnosti. Na
149
Matematika v soft CLIL pristopu v gimnaziji
Mathematics in the soft CLIL approach
in high schools
Alenka Lipovec, Univerza v Mariboru
Alja Lipavic Oštir, Univerza v Mariboru, UCM Trnava, Slovaška
Povzetek
Soft CLIL praviloma izvaja učitelj tujega jezika, saj običajno poteka v
okviru ur tujih jezikov, obenem pa je v ospredju razvijanje jezikovnih
kompetenc. Med nejezikovnimi vsebinami se lahko pojavlja tudi mate-
matika. Matematika je tudi na srednješolskem nivoju pogosto navedena
kot CLIL predmet, vendar je empričnih raziskav o učinkovitosti vklju-
čevanja zelo malo. To vrzel smo skušali vsaj deloma zapolniti v okviru
projekta PROBSOFCLIL (Erasmus +, 2018-2021). Implementirali smo
modul v tujem jeziku, ki sega na področje finančne pismenosti in rea-
listične matematike ter stališča dijakov do učenja matematike preverja-
li z dvema spletnima vprašalnikoma. Podatki iz obeh so bili analizira-
ni na ravni deskriptivne statistike. V začetni raziskavi je sodelovalo 348
dijakov iz štirih držav (Slovenija, Avstrija, Litva in Slovaška), v zaključni
pa 106 dijakov. Preverjanje začetnega stanja je pokazalo ugodne pogo-
je za izvedbo projekta, a nekoliko nižji indeks odnosa do matematike in
učenja pri matematiki za Slovaško. Pri zaključni evalvaciji pa ugotavlja-
mo, da je matematični del projekta imel pozitivni učinek na približno
dve tretjini dijakov, pri čemer v pozitivno smer odstopa Slovenija, Slo-
vaška pa ne odstopa več od ostalih držav. Menimo, da gre pri večji učin-
kovitosti projekta v Sloveniji za vzajemno učinkovanje dveh elementov:
želena miselna naravnanost dijakov k učenju matematike in intenziv-
no timsko delo učitelja tujega jezika in matematike, kar je bila specifika
Slovenije za razliko od ostalih držav. Dodatno ugotavljamo, da po poro-
čanju dijakov med matematičnimi temami ni razlik glede všečnosti. Na
149