Page 20 - Tiffany L. Hutchins, Patricia A. Prelock, Nika Knez in Maša Vidmar. 2020. Vedenjske naloge teorije uma: priročnik in naloge. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
P. 20
v podlestvico osnovne razvojne ravni teorije uma, testna vprašanja od 11 do 15
pa sodijo v podlestvico napredne razvojne ravni teorije uma.

Neobvezna vprašanja za utemeljitev. Neobvezna vprašanja za utemeljitev
otrokovega podanega odgovora so na voljo za 10 od 15 testnih vprašanj. Teh 10
vprašanj je bilo razvitih, saj s pragmatičnega vidika testatorju ponudijo uteme-
ljitev, ali je otrok vprašanje dejansko razumel. V primeru, da otrokovi odgovo-
ri nakazujejo na visoko razvito sposobnost teorije uma, nam vprašanja za ute-
meljitev dajo še dodatno potrditev, ali je temu res tako. Pri uporabi vprašanj
za utemeljitev so na voljo različne možnosti točkovanja. Ena od možnosti je iz-
ključno z vidika kvalitativne analize, pri čemer se iščejo vzorci v kogniciji ali ko-
munikaciji, ki bi lahko odražali vrzeli v znanju teorije uma in se lahko na pod-
lagi le teh osredotočimo na različne klinične primanjkljaje. Druga možnost je
ocenjevanje po ordinalni lestvici, kjer vrednosti odražajo razliko v popolnosti
oziroma pravilnosti odgovora. Izbrana shema točkovanja je odvisna od potreb
strokovnjakov, ki delajo z otroki z MAS oziroma drugimi motnjami v razvoju.
Odgovore lahko točkujemo z:

20

1 = brez odziva; »ne vem«; ali drugačen očitno napačen odgovor
2 = nepopoln odgovor, pri katerem otrok ne navaja notranjega mentalne-

ga stanja (npr. želeti, misliti, vedeti) ALI delno nepravilen odgovor, kjer
otrok navaja notranje mentalno stanje, vendar se sklicuje na napačno
mentalno stanje ali pa v odgovoru manjkajo pomembne informacije
ter so povezave med mentalnimi stanji in posledicami v realnem sve-
tu nejasne ali odsotne
3 = popoln pravilen odgovor

Testno vprašanje 5 – vprašanje za utemeljitev: Zakaj bo Brina vesela?

1 = ne vem
2 = ker ima rada piškote (nepravilno mentalno stanje)
3 = ker je dobila piškot; ker je dobila, kar si je želela; ker si je želela piškot

Testno vprašanje 6 – vprašanje za utemeljitev: Zakaj Petra misli, da so na
mizi?

1 = ker so na mizi (odsotnost sklicevanja na mentalno stanje)
2 = ker razmišlja o teh stvareh (sklicevanje na mentalno stanje, vendar ni

povezave med znanjem, ki temelji na zaznavanju in ideji, da videnje
vodi k védenju)
3 = ker jih je tam videla; ker jih je tam nazadnje videla

vedenjske naloge teorije uma: priročnik in naloge
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25