Page 290 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 290
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: mednarodni vidki vzgoje in izobr aževanja
niso v uporabi in niso bili nadgrajeni«. Če so bili ali v uporabi ali nadgra-
jeni, potem so na nivoju 1. Uporaba je bila smatrana kot pomembnejša pri
določanju nivojev. Če je izdelek na dveh različnih zaporednih nivojih, po-
tem se tehtnica nagne proti uporabi. Če sta izdelka na še bolj oddaljenih ni-
vojih, potem se izbere »mednivo«.
Glede na manj kompleksne projekte Partnerstev je večina rezultatov
na prvem nivoju (Tabela 34), kar je nekako pričakovan rezultat, saj so v
okviru akcije nastajali bolj enostavni rezultati. Kljub isti akciji pa so ob-
stajale razlike v kompleksnosti tako projektov kot rezultatov, kar pokažejo
tudi rezultati analize – rezultati na področju PSI in IO so nekoliko bolj traj-
ni kot rezultati partnerstev na šolskem področju (2. nivo: IO – 25,9 %; PSI –
16,3 %; 3. nivo: IO – 15,5 %). Partnerstva na področju šolskega izobraževanja
so imela največ rezultatov, ki niso v uporabi – nivo 0 (Tabela 34).
Tabela 34: Trajnost rezultatov in tip projekta
Tip projekta: Partnerstva Skupaj
Šolsko področje Poklicno Izobraževanje 49
in strokovno odraslih 14,4 %
področje 240
70,4 %
Nivo 0 Frekvenca 45 2 2
Nivo 1 % 35
Nivo 2 19 % 4,7 % 3,4 % 10,3 %
Nivo 3 Frekvenca
% 170 32 32 17
5,0 %
Trajnost Frekvenca 73 % 74,4 % 55,2 % 341
Skupaj % 100 %
13 7 15
Frekvenca
% 6% 16,3 % 25,9 %
Frekvenca 629
%
3% 4,6 % 15,5 %
234 43 58
100 % 100 % 100 %
Ugotovitve
Trajen rezultat sam po sebi ni bistvo projektov EU, temveč učinek, ki ga
udejstvovanje v mednarodnih projektih in njihovi rezultati prinesejo posa-
mezniku in organizaciji (Evropska komisija, 2019). Trajnost projektnih re-
zultatov pomeni, da so rezultati uporabljeni in/ali nadgrajeni s strani orga-
nizacij, ki so jih pripravile, in širše.
Naše ugotovitve kažejo, da trajnost projektnih rezultatov ni odvisna
od vsebine projekta, oblike rezultata ali dosegljivosti na spletu. Prav tako
290
niso v uporabi in niso bili nadgrajeni«. Če so bili ali v uporabi ali nadgra-
jeni, potem so na nivoju 1. Uporaba je bila smatrana kot pomembnejša pri
določanju nivojev. Če je izdelek na dveh različnih zaporednih nivojih, po-
tem se tehtnica nagne proti uporabi. Če sta izdelka na še bolj oddaljenih ni-
vojih, potem se izbere »mednivo«.
Glede na manj kompleksne projekte Partnerstev je večina rezultatov
na prvem nivoju (Tabela 34), kar je nekako pričakovan rezultat, saj so v
okviru akcije nastajali bolj enostavni rezultati. Kljub isti akciji pa so ob-
stajale razlike v kompleksnosti tako projektov kot rezultatov, kar pokažejo
tudi rezultati analize – rezultati na področju PSI in IO so nekoliko bolj traj-
ni kot rezultati partnerstev na šolskem področju (2. nivo: IO – 25,9 %; PSI –
16,3 %; 3. nivo: IO – 15,5 %). Partnerstva na področju šolskega izobraževanja
so imela največ rezultatov, ki niso v uporabi – nivo 0 (Tabela 34).
Tabela 34: Trajnost rezultatov in tip projekta
Tip projekta: Partnerstva Skupaj
Šolsko področje Poklicno Izobraževanje 49
in strokovno odraslih 14,4 %
področje 240
70,4 %
Nivo 0 Frekvenca 45 2 2
Nivo 1 % 35
Nivo 2 19 % 4,7 % 3,4 % 10,3 %
Nivo 3 Frekvenca
% 170 32 32 17
5,0 %
Trajnost Frekvenca 73 % 74,4 % 55,2 % 341
Skupaj % 100 %
13 7 15
Frekvenca
% 6% 16,3 % 25,9 %
Frekvenca 629
%
3% 4,6 % 15,5 %
234 43 58
100 % 100 % 100 %
Ugotovitve
Trajen rezultat sam po sebi ni bistvo projektov EU, temveč učinek, ki ga
udejstvovanje v mednarodnih projektih in njihovi rezultati prinesejo posa-
mezniku in organizaciji (Evropska komisija, 2019). Trajnost projektnih re-
zultatov pomeni, da so rezultati uporabljeni in/ali nadgrajeni s strani orga-
nizacij, ki so jih pripravile, in širše.
Naše ugotovitve kažejo, da trajnost projektnih rezultatov ni odvisna
od vsebine projekta, oblike rezultata ali dosegljivosti na spletu. Prav tako
290