Page 287 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 287
jnost projektnih rezultatov – ključ do učinka projektov eu
Definicija trajnosti projektnih rezultatov
Na Centru večkrat razpravljamo o trajnosti in trajnih rezultatih ter kako
jih definira program EU: raba in/ali nadgradnja rezultata. Ker so zahte-
ve trajnosti do projektov različnih velikosti, kompleksnosti in akcij znotraj
programa EU različne, je z besedami težko opisati in določiti, kako trajen
mora biti posamezen rezultat. Zato smo na Centru želeli opise trajnosti re-
zultatov kvantificirati in s tem pomagati prijaviteljem, kaj so želeli z rezul-
tati posameznih oblik mednarodnega sodelovanja doseči in kakšne učinke
v skladu s tem pričakujemo.
Najprej smo določili dva glavna parametra trajnosti, in sicer rabo in
nadgradnjo rezultatov. Dodali smo še parameter, kako razširjeno med or-
ganizacijami se rezultat uporablja pri rednem delu po zaključku projek-
ta – v okviru partnerstva projekta, na nacionalni ravni oz. širše v državah
partnericah projekta, v organizacijah izven držav partneric in na evropski
ravni.
Tabela 33: Definicija trajnosti rezultatov
TRAJNOST PROJEKTNIH REZULTATOV
Nivo 0 1. nivo 2. nivo 3. nivo
Organizaci-
Raba rezultatov Niso v uporabi Projektni partner- Druge organiza- je iz nepartner-
Nadgradnja ji (vsaj nekateri) cije v partnerskih skih držav ali na
rezultatov državah evropski ravni
Rezultate nadgra-
Niso nadgrajeni Podlaga za nove Rezultate nadgra- dijo druge orga-
ideje za nove ak- di/ spremeni/ do- nizacije, rezul-
tivnosti na nacio- polni/ razširi tat je bil vpeljan
nalni ali evropski partnerstvo v nacionalni sis-
ravni (ne nujno tem ali uporabljen
nadgradnja rezul- kot podlaga za EU
tatov) smernice ali po-
litike
Vir: CMEPIUS, 2019
Program Vseživljenjsko učenje, akcija Partnerstva
Z analizo smo ugotavljali trajnost rezultatov akcije Partnerstva v okviru
programa EU Vseživljenjsko učenje. Program Vseživljenjsko učenje (2007–
2013) je bil program EU s področja izobraževanja in usposabljanja. Glavni
namen programa je bil prispevati k razvoju družbe z vrhunskim znanjem,
trajnostnim gospodarskim razvojem, več in bolj kakovostnimi delovnimi
mesti in večjo socialno kohezijo ter zagotavljanje varstva okolja za prihod-
287
Definicija trajnosti projektnih rezultatov
Na Centru večkrat razpravljamo o trajnosti in trajnih rezultatih ter kako
jih definira program EU: raba in/ali nadgradnja rezultata. Ker so zahte-
ve trajnosti do projektov različnih velikosti, kompleksnosti in akcij znotraj
programa EU različne, je z besedami težko opisati in določiti, kako trajen
mora biti posamezen rezultat. Zato smo na Centru želeli opise trajnosti re-
zultatov kvantificirati in s tem pomagati prijaviteljem, kaj so želeli z rezul-
tati posameznih oblik mednarodnega sodelovanja doseči in kakšne učinke
v skladu s tem pričakujemo.
Najprej smo določili dva glavna parametra trajnosti, in sicer rabo in
nadgradnjo rezultatov. Dodali smo še parameter, kako razširjeno med or-
ganizacijami se rezultat uporablja pri rednem delu po zaključku projek-
ta – v okviru partnerstva projekta, na nacionalni ravni oz. širše v državah
partnericah projekta, v organizacijah izven držav partneric in na evropski
ravni.
Tabela 33: Definicija trajnosti rezultatov
TRAJNOST PROJEKTNIH REZULTATOV
Nivo 0 1. nivo 2. nivo 3. nivo
Organizaci-
Raba rezultatov Niso v uporabi Projektni partner- Druge organiza- je iz nepartner-
Nadgradnja ji (vsaj nekateri) cije v partnerskih skih držav ali na
rezultatov državah evropski ravni
Rezultate nadgra-
Niso nadgrajeni Podlaga za nove Rezultate nadgra- dijo druge orga-
ideje za nove ak- di/ spremeni/ do- nizacije, rezul-
tivnosti na nacio- polni/ razširi tat je bil vpeljan
nalni ali evropski partnerstvo v nacionalni sis-
ravni (ne nujno tem ali uporabljen
nadgradnja rezul- kot podlaga za EU
tatov) smernice ali po-
litike
Vir: CMEPIUS, 2019
Program Vseživljenjsko učenje, akcija Partnerstva
Z analizo smo ugotavljali trajnost rezultatov akcije Partnerstva v okviru
programa EU Vseživljenjsko učenje. Program Vseživljenjsko učenje (2007–
2013) je bil program EU s področja izobraževanja in usposabljanja. Glavni
namen programa je bil prispevati k razvoju družbe z vrhunskim znanjem,
trajnostnim gospodarskim razvojem, več in bolj kakovostnimi delovnimi
mesti in večjo socialno kohezijo ter zagotavljanje varstva okolja za prihod-
287