Page 285 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 285
https://w w w.doi.org/10.32320/978-961-270-324-0.285-292
Trajnost projektnih rezultatov
– ključ do učinka projektov EU
Andreja Lenc
U Uvod
činek oz. sprememba delovanja posameznika ali organizacije je ključen
pokazatelj uspeha oz. kakovosti projekta. K temu pa lahko prispeva le ka-
kovosten in trajen rezultat – rezultat, ki ga določena ciljna skupina potre-
buje, je pripravljen skladno z razvojem stroke in ga organizacije in strokov-
ni delavci pri svojem delu tudi dejansko uporabljajo. V kolikor ga je mogoče
širiti oz. uporabiti tudi na drugih področjih izobraževanja, je ta rezultat še
toliko bolj trajen. Zato morajo biti projekti med načrtovanjem dobro pre-
mišljeni, umeščeni v razpis in potrebe okolja, da bodo prinesli rešitve, ki jih
izobraževalno okolje potrebuje. Glavna parametra načrtovanja sta kakovo-
stna analiza potreb in natančno definiran pričakovani rezultat. Da se to za-
gotovi, je potrebna smiselna vključenost vseh deležnikov, ki jim je rezultat
posredno ali neposredno namenjen (Evropska komisija, 2019; Pajnič, 2017;
Pajnič et al., 2017).
Diseminacija oz. razširjanje informacij o projektu in rezultatih je pa-
rameter, ki prispeva tako k trajnosti rezultatov kot učinku projekta (Evrop-
ska komisija, 2019).
Z analizo smo želeli ugotoviti, kako trajni so rezultati projektov so-
delovanja v programih EU, in sicer v obdobju od treh do šestih let po nji-
hovem zaključku. Zanimalo nas je, kolikšen delež projektov je uresničil
napovedane načrte in želene učinke s projektnimi rezultati po zaključku
izvajanja projektov.
285
Trajnost projektnih rezultatov
– ključ do učinka projektov EU
Andreja Lenc
U Uvod
činek oz. sprememba delovanja posameznika ali organizacije je ključen
pokazatelj uspeha oz. kakovosti projekta. K temu pa lahko prispeva le ka-
kovosten in trajen rezultat – rezultat, ki ga določena ciljna skupina potre-
buje, je pripravljen skladno z razvojem stroke in ga organizacije in strokov-
ni delavci pri svojem delu tudi dejansko uporabljajo. V kolikor ga je mogoče
širiti oz. uporabiti tudi na drugih področjih izobraževanja, je ta rezultat še
toliko bolj trajen. Zato morajo biti projekti med načrtovanjem dobro pre-
mišljeni, umeščeni v razpis in potrebe okolja, da bodo prinesli rešitve, ki jih
izobraževalno okolje potrebuje. Glavna parametra načrtovanja sta kakovo-
stna analiza potreb in natančno definiran pričakovani rezultat. Da se to za-
gotovi, je potrebna smiselna vključenost vseh deležnikov, ki jim je rezultat
posredno ali neposredno namenjen (Evropska komisija, 2019; Pajnič, 2017;
Pajnič et al., 2017).
Diseminacija oz. razširjanje informacij o projektu in rezultatih je pa-
rameter, ki prispeva tako k trajnosti rezultatov kot učinku projekta (Evrop-
ska komisija, 2019).
Z analizo smo želeli ugotoviti, kako trajni so rezultati projektov so-
delovanja v programih EU, in sicer v obdobju od treh do šestih let po nji-
hovem zaključku. Zanimalo nas je, kolikšen delež projektov je uresničil
napovedane načrte in želene učinke s projektnimi rezultati po zaključku
izvajanja projektov.
285