Page 289 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 289
trajnost projektnih rezultatov – ključ do učinka projektov eu

Rezultati
Najpogostejši rezultati, ki so nastali v akciji Partnerstva, so brošure in ti-
skane publikacije, video in spletno gradivo, drugo učno gradivo, ankete in
izobraževanja. Le ti so poleg oblike različni tudi glede na njihovo doseglji-
vost, obseg in kompleksnost. Kar 63 odstotkov rezultatov je javno dosto-
pnih na spletni strani projekta ali sodelujoče organizacije, še dodatnih 25
odstotkov rezultatov je dostopnih na povpraševanje.

Po mnenju anketirancev največ rezultatov uporabljajo sodelujoči v
partnerstvu (1. nivo), sledijo druge relevantne organizacije v partnerskih dr-
žavah. Manj jih uporabljajo druge relevantne organizacije iz nepartnerskih
držav ter relevantne organizacije v Evropi. Tudi glede nadgradnje projek-
tnih rezultatov jih je največ na 1. nivoju, kar pomeni, da so rezultati podla-
ga za nove ideje na nacionalni ali mednarodni ravni. Rezultati kažejo, da je
trajnost projektnih rezultatov večinoma na 1. nivoju (Tabela 33).

Najbolj rabljeni rezultati med koordinatorji in partnerji projektov (1.
nivo) so navodila za izvedbo seminarja/usposabljanja, aplikacija za učenje
in učno gradivo za udeležence seminarja. Med drugimi relevantnimi orga-
nizacijami iz partnerskih držav (2. nivo) sta bila najbolj uporabljena razi-
skovalna študija in zbornik primerov dobre prakse. Druge relevantne orga-
nizacije iz nepartnerskih držav in relevantne organizacije na ravni EU (3.
nivo) so najbolj pogosto uporabljale video ali spletno gradivo, raziskovalne
študije in elektronsko učno platformo.

Največkrat nadgrajeni rezultati na 1. nivoju (izdelek/rezultat je podla-
ga za ideje in nove aktivnosti) so bili navodila za izvedbo seminarja, učno
gradivo za udeležence seminarja in raziskovalna študija. Rezultata, najpo-
gosteje nadgrajena s strani partnerstva (2. nivo), sta izobraževalni seminar/
usposabljanje in navodila za izvedbo seminarja. Najpogostejši rezultati, ki
so jih za nadgradnjo uporabile druge organizacije oz. so bili vpeljani v iz-
obraževalni sistem ali bili upoštevani kot podlaga za politike ali smernice
EU (3. nivo), so raziskovalna študija, učno gradivo za udeležence seminar-
ja in izobraževalni seminar.

V okviru analize smo na podlagi odgovorov v anketnem vprašalni-
ku preverjali povezanost različnih spremenljivk s trajnostjo projektnih re-
zultatov.

Trajnost smo določili kot kombinacijo nivoja uporabe in nivoja nad-
gradnje, na katerem je temeljil posamezen rezultat. Spremenljivke so reko-
dirane tako, da se določi nivo za vsak posamezni rezultat. Poleg opredelje-
nih štirih nivojev (1–3) smo dodali še nivo 0, ki je definiran kot »rezultati

289
   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294