Page 212 - Jonatan Vinkler (ur.). 2018. Primož Trubar: Ta drugi deil tiga Noviga testamenta (1560); Svetiga Paula ta dva listy h tim Corintariem inu ta h tim Corintariem inu ta h tim Galatariem (1561); Svetiga Paula lystuvi (1567). Zbrana dela Primoža Trubarja 13. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
P. 212
TA LYST H TIM GALATARIEM.
muč od samiga Jezusa navučil inu kir zavolo tiga evangelia povsod od vseh
ludi dosti terpi, zadosti spryčal, de ta nega evangeli inu vuk ie prov, risničin
inu Božy. Inu kateri vuči, de te Moizeseve postave inu Desset zapuv/idi/
človeka izveličaio, tar si bodi on en angel, ioger, papež, šcoff, far oli menih, ta
isti ie zludiev inu preklet. V le-tim capituli glih tu istu govori, terdi inu za-
govarie sui evangeli inu vuk inu pravi, de ty iogri glih tu isti, kar on, povsod
pridiguio. Kir pag ty iogri tim Iudom še dopusčeio nih otroke obrezovati, tu
oni ne deio inu ne dopusčeio, de bi ta obreza nim kai nucala h timu izveliča-
nu, temuč tu nim zavolo nih šibkote inu maluzastopnosti v ti veri dopuste,
kir nih taku hitru od nih stare navade ne mogo odvleči. Inu de ie timu taku,
tu on spryča nerpoprei ž nega mlaišim inu šulariem, s teim Titom, kateri ie
bil en ayd, tiga nei bil obrezal, tiga ie bil en dolg čas po nega obernenu h ti
veri h tim iogrom v Ieruzalem perpelal, zubper tu ty iogri neso ništer govuri-
li, temuč prov dali. Inu kadar so ty falš, nezastopni vučeniki hoteli, de bi on
bil Tita obrezal, tiga nei kratku dopustil, nei hotel, de bi Titus tei Moizese-
vi postavi se podvergal. Več pravi, de ty nervegši iogri so tak nega vuk poter-
dili inu nega lubi zveisti tovariši postali inu rekli nemu, de taku, koker do-
sehmal, povsod tim aydom pridiguie inu de per tim tih bozih kersčenikov ne
pozabi. Inu on ie s tako nega pridigo taku dobru koker ty drugi iogri dosti lu-
di na kersčansko vero preobernil, zakai Bug ie bil suiem duhum inu močio per
nim koker per tih drugih iogrih. Z le-teimi 4. argumenti te laže inu falš vuk
nega zupernikov nazai postavi inu pobye. B. Pravi, de Petrus, tih velikih
ioger eden, tudi ne derži tih Moizesevih postav, zakai on ie ž nim red s teimi
aydi vse žlaht špendie, koker zaice, svinino, alle inu rake, ieidil, katere ie
Moizes tim Iudom ieisti prepovedal. Inu kadar Petrus se ie enkrat hotil za-
volo tih enih Iudov hyniti inu tayti, koker bi ne bil s teimi aydi ieidil, zatu
ga ie on očitu pred vsemi svaril. S teim daie Paulus na znane, de ie v ti veri
taku dobru koker ty iogri vučen inu zastopen. Obtu ty Galatary inu ludie
imaio nega vuku slobodnu verovati. C. Začne ta evangeliski vuk, kateri ie
napreivzel, v le-tim lysti terditi inu z dostimi argumenti spryčovati, de vsi
ludie, Iudi inu aydi, so grešniki inu od tih grehov drigači ne bodo prosti, ne
pravični pred Bugom, samuč skuzi vero v Jezusa. Skuzi tako vero
so
212
muč od samiga Jezusa navučil inu kir zavolo tiga evangelia povsod od vseh
ludi dosti terpi, zadosti spryčal, de ta nega evangeli inu vuk ie prov, risničin
inu Božy. Inu kateri vuči, de te Moizeseve postave inu Desset zapuv/idi/
človeka izveličaio, tar si bodi on en angel, ioger, papež, šcoff, far oli menih, ta
isti ie zludiev inu preklet. V le-tim capituli glih tu istu govori, terdi inu za-
govarie sui evangeli inu vuk inu pravi, de ty iogri glih tu isti, kar on, povsod
pridiguio. Kir pag ty iogri tim Iudom še dopusčeio nih otroke obrezovati, tu
oni ne deio inu ne dopusčeio, de bi ta obreza nim kai nucala h timu izveliča-
nu, temuč tu nim zavolo nih šibkote inu maluzastopnosti v ti veri dopuste,
kir nih taku hitru od nih stare navade ne mogo odvleči. Inu de ie timu taku,
tu on spryča nerpoprei ž nega mlaišim inu šulariem, s teim Titom, kateri ie
bil en ayd, tiga nei bil obrezal, tiga ie bil en dolg čas po nega obernenu h ti
veri h tim iogrom v Ieruzalem perpelal, zubper tu ty iogri neso ništer govuri-
li, temuč prov dali. Inu kadar so ty falš, nezastopni vučeniki hoteli, de bi on
bil Tita obrezal, tiga nei kratku dopustil, nei hotel, de bi Titus tei Moizese-
vi postavi se podvergal. Več pravi, de ty nervegši iogri so tak nega vuk poter-
dili inu nega lubi zveisti tovariši postali inu rekli nemu, de taku, koker do-
sehmal, povsod tim aydom pridiguie inu de per tim tih bozih kersčenikov ne
pozabi. Inu on ie s tako nega pridigo taku dobru koker ty drugi iogri dosti lu-
di na kersčansko vero preobernil, zakai Bug ie bil suiem duhum inu močio per
nim koker per tih drugih iogrih. Z le-teimi 4. argumenti te laže inu falš vuk
nega zupernikov nazai postavi inu pobye. B. Pravi, de Petrus, tih velikih
ioger eden, tudi ne derži tih Moizesevih postav, zakai on ie ž nim red s teimi
aydi vse žlaht špendie, koker zaice, svinino, alle inu rake, ieidil, katere ie
Moizes tim Iudom ieisti prepovedal. Inu kadar Petrus se ie enkrat hotil za-
volo tih enih Iudov hyniti inu tayti, koker bi ne bil s teimi aydi ieidil, zatu
ga ie on očitu pred vsemi svaril. S teim daie Paulus na znane, de ie v ti veri
taku dobru koker ty iogri vučen inu zastopen. Obtu ty Galatary inu ludie
imaio nega vuku slobodnu verovati. C. Začne ta evangeliski vuk, kateri ie
napreivzel, v le-tim lysti terditi inu z dostimi argumenti spryčovati, de vsi
ludie, Iudi inu aydi, so grešniki inu od tih grehov drigači ne bodo prosti, ne
pravični pred Bugom, samuč skuzi vero v Jezusa. Skuzi tako vero
so
212