Page 135 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 135
osnovnošolski literarni kanon ali kaj smo brali/beremo v šoli

prvič 6 sestavljavk. V primeru Marije Jalen in Vlada Rapeta nimamo dru-
gih podatkov, kot le to, da sta bila avtorja berila, v primeru Darinke Sivec
pa vemo samo za izobrazbo. Pri Stanetu Meliharju smo ugotavljali, ali je
dramaturg in pisec kratke proze tudi sestavljavec (enega) berila.

Med 18 avtorji, katerih izobrazba in/ali življenjepis sta znana, je 13
sestavljavcev zaključilo univerzitetno izobraževanje in več, 5 učiteljišče, kar
pomeni, da se je izobrazbena struktura sestavljavcev glede na prejšnje ob-
dobje izboljšala. Med 13 sestavljavci je 9 avtorjev, ki so zaključili študij sla-
vistike, po eden, ki je študiral slovenščino in francoščino, slovenščino in
ruščino, eden, ki je zaključil psihologijo, pedagogiko in matematiko, eden
dramaturgijo ter eden z zaključenim študijem pedagogike, kar pomeni,
da je 11 sestavljavcev študiralo slovenščino in slovensko književnost. Vsi
obravnavani sestavljavci, za katere imamo podatke, imajo delovne izkušnje
v šolstvu, med njimi je tudi 12 sestavljavcev,18 ki so se s poukom književno-
sti in literarno vedo ukvarjali tudi raziskovalno (glej Tabelo 13).

Tabela 13: Sestavljavci beril glede na izobrazbo in učiteljske izkušnje v SFRJ

Sestavljavci Izobrazba Učiteljske Raziskovanje
izkušnje
Marja Boršnik slavistika ü
Vladimir Cvetko učiteljišče ü ü
Bogomil Gerlanc učiteljišče ü /
Marija Jalen ? ü
Marija Jamar Legat slovenščina, francoščina /
Radovan Klopčič psihologija, pedagogika, matematika ü ü
Gregor Kocjan slavistika ü ü
Stanko Kotnik slovenščina, ruščina ü ü
Stane Melihar dramaturg ü
Stane Mihelič slavistika (ü) ü
Erna Muser slavistika ü /
Vlado Rape ? ü /
Josip Ribičič učiteljišče ü /
Darinka Sivec pedagogika ü /
Viktor Smolej slavistika ü ü
Franček Šafar slavistika ü ü
ü

18 Rozke Štefan nismo upoštevali, ker je bilo njeno raziskovanje usmerjeno v prevajal-
ske in polonistične tematike.

135
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140