Page 18 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Documenta 12
P. 18
Eden od dveh glavnih ciljev, zapisanih v viziji naše šole, je »razvijanje
odgovornega ravnanja in dobrih odnosov«. Da bi uresničili cilje, zapisane v
viziji, smo se na šoli odločili, da bomo k uresničevanju aktivno pristopili vsi
predmetni aktivi. Vsak strokovni predmetni aktiv je imel nalogo, da vsebine na
temo odgovornega vedenja in medosebnih odnosov poskuša vključiti v pouk,
brez velikih posegov v obstoječi učni načrt.

Tako smo se v aktivu informatike odločili, da bodo dijaki drugih letnikov
ta cilj poskušali doseči ob izdelavi kratkega filma, ki je del njihove projektne
naloge.

Metodologija

Naloga dijakov je bila izdelati kratek film, ki se vsebinsko navezuje na odgovor-

no ravnanje in medsebojne odnose. V svojem filmu so morali prikazati stanje,

ki jih moti, in stanje, ki bi si ga želeli. Predlagala sem jim, da se osredotočijo na

tisto, kar jih najbolj moti, vendar drugim to težko zaupajo.

18 Pri izdelavi filma so morali dijaki pokazati kreativnost, sodelovalnost in or-
ganizacijske sposobnosti, saj filma niso mogli posneti sami, ampak so si mora-

li izbrati in organizirati snemalno ekipo.

Video so lahko posneli z različnimi snemalnimi napravami, kot so pametni

telefoni ter digitalni fotoaparati in kamere. Snemali so v svojem prostem času

po v naprej pripravljenem scenariju, montažo filma pa smo opravili pri urah in-

formatike. Pri tem so nastali res posrečeni izdelki.

Pri izdelavi filma so poleg zgoraj opisanega cilja prav tako dosegli cilje, ki

jih učni načrt za informatiko predpisuje v poglavju o predstavitvi informacij z

gibljivo sliko.

Filme so predstavili svojim sošolcem in profesorju.

Rezultati

Po ogledu smo se skupaj pogovorili o predstavljeni problematiki. Dijaki so bili
začudeni, ko so ugotovili, kaj moti njihove sošolce.

Po ogledu filmov in pogovoru z dijaki je analiza izpostavljene tematike
pokazala, da je bilo največkrat izpostavljeno nezaželeno vedenje z nasledn-
jih področij:

− Odnos do narave, saj je v filmih prikazana skrb za čisto okolje in za od-
govorno ravnanje z živalmi.

− Odnos odraslih do mladostnikov, kjer je prikazano, da se odrasli v ko-
munikaciji z mladostniki postavimo v nadrejeni položaj. Dijaki so v de-
bati izpostavili, da jih odrasli ne jemljemo kot sebi enake in se z njimi

raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23