Page 81 - Maša Vidmar, Vedenjske težave in učna uspešnost. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes, 30
P. 81
r e z u ltat i
Vedenjske Učna uspešnost M2 Učna uspešnost M4
težave SJK-1 MAT-1 SO-1 SJK-2 MAT-2 SO-2
Ved. pozun.a
jeza 0,00 -0,06 -0,08 0,08 0,03 0,02
M2 agresivnost 0,09 0,06 0,05 0,20 ** 0,11 0,13 *
-0,07
egoizem -0,14 * -0,14 * -0,14 * -0,05 -0,06
nasprotovanje 0,06 0,07 0,04 0,16 ** 0,13 * 0,10
jeza 0,09 -0,03 -0,04 0,12 * -0,02 0,05
M4 agresivnost 0,14 * 0,06 0,02 0,14 * 0,00 0,07
-0,10
egoizem 0,01 -0,05 0,00 -0,11 * -0,02
nasprotovanje 0,07 -0,03 -0,06 0,07 -0,04 0,04
Opombe. N = 293–323, Koef. = koeficienti, M2 = merjenje 2, M4 = merjenje 4, Ved. ponotr. =
vedenje ponotranjenja, Ved. pozun. = vedenje pozunanjenja, SJK-1 = slovenščina 1. razred, MAT-1
= matematika 1. razred, SO-1 = spoznavanje okolja 1. razred, SJK-2 = slovenščina 2. razred, MAT-2 =
matematika 2. razred, SO-2 = spoznavanje okolje 2. razred.
a Lestvica ima obrnjeno vrednotenje (visoko število točk pomeni odsotnost vedenjskih težav).
* p < 0,05, ** p < 0,01
Iz tabele 3 je razvidno, da so skoraj vse vzdolžne in sočasne korelacije
med označevalci vedenja ponotranjenja in učne uspešnosti pozitivne ter ve-
činoma pomembne in nizke. Korelacije med označevalci vedenja pozuna-
njenja in učne uspešnosti so večinoma nepomembne.
Korelacije označevalcev vedenjskih težav in učne uspešnosti
z označevalci posameznih napovednikov
Korelacije označevalcev vedenjskih težav in učne uspešnosti z označevalci
posameznih napovednikov se nahajajo v prilogi (tabele A1 do A3), na tem
mestu pa navajamo kratke opise. Tabela A1 kaže, da se označevalci vede-
nja ponotranjenja vzdolžno pozitivno povezujejo zlasti z nekaterimi ozna-
čevalci otrokovih temeljnih kompetentnosti, poleg tega pa se sočasno in
vzdolžno pozitivno povezujejo tudi z označevalci samouravnavanja ter ne-
besedno inteligentnostjo. Korelacije so večinoma nizke. Z označevalci psi-
holoških značilnosti mame in družinskega okolja skoraj ni pomembnih ko-
relacij.
Tabela A2 kaže, da so označevalci vedenja pozunanjenja pri otrocih
nižje povezani z označevalci napovednikov (v primerjavi z označevalci ve-
81
Vedenjske Učna uspešnost M2 Učna uspešnost M4
težave SJK-1 MAT-1 SO-1 SJK-2 MAT-2 SO-2
Ved. pozun.a
jeza 0,00 -0,06 -0,08 0,08 0,03 0,02
M2 agresivnost 0,09 0,06 0,05 0,20 ** 0,11 0,13 *
-0,07
egoizem -0,14 * -0,14 * -0,14 * -0,05 -0,06
nasprotovanje 0,06 0,07 0,04 0,16 ** 0,13 * 0,10
jeza 0,09 -0,03 -0,04 0,12 * -0,02 0,05
M4 agresivnost 0,14 * 0,06 0,02 0,14 * 0,00 0,07
-0,10
egoizem 0,01 -0,05 0,00 -0,11 * -0,02
nasprotovanje 0,07 -0,03 -0,06 0,07 -0,04 0,04
Opombe. N = 293–323, Koef. = koeficienti, M2 = merjenje 2, M4 = merjenje 4, Ved. ponotr. =
vedenje ponotranjenja, Ved. pozun. = vedenje pozunanjenja, SJK-1 = slovenščina 1. razred, MAT-1
= matematika 1. razred, SO-1 = spoznavanje okolja 1. razred, SJK-2 = slovenščina 2. razred, MAT-2 =
matematika 2. razred, SO-2 = spoznavanje okolje 2. razred.
a Lestvica ima obrnjeno vrednotenje (visoko število točk pomeni odsotnost vedenjskih težav).
* p < 0,05, ** p < 0,01
Iz tabele 3 je razvidno, da so skoraj vse vzdolžne in sočasne korelacije
med označevalci vedenja ponotranjenja in učne uspešnosti pozitivne ter ve-
činoma pomembne in nizke. Korelacije med označevalci vedenja pozuna-
njenja in učne uspešnosti so večinoma nepomembne.
Korelacije označevalcev vedenjskih težav in učne uspešnosti
z označevalci posameznih napovednikov
Korelacije označevalcev vedenjskih težav in učne uspešnosti z označevalci
posameznih napovednikov se nahajajo v prilogi (tabele A1 do A3), na tem
mestu pa navajamo kratke opise. Tabela A1 kaže, da se označevalci vede-
nja ponotranjenja vzdolžno pozitivno povezujejo zlasti z nekaterimi ozna-
čevalci otrokovih temeljnih kompetentnosti, poleg tega pa se sočasno in
vzdolžno pozitivno povezujejo tudi z označevalci samouravnavanja ter ne-
besedno inteligentnostjo. Korelacije so večinoma nizke. Z označevalci psi-
holoških značilnosti mame in družinskega okolja skoraj ni pomembnih ko-
relacij.
Tabela A2 kaže, da so označevalci vedenja pozunanjenja pri otrocih
nižje povezani z označevalci napovednikov (v primerjavi z označevalci ve-
81