Page 79 - Maša Vidmar, Vedenjske težave in učna uspešnost. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes, 30
P. 79
r e z u ltat i

Tabela 2: Opisne statistike za označevalce obravnavanih napovednikov.

Latentna spremenljivka M SD
Označevalec
-0,31 2,14
Temeljne kompetent. ob vstopu v šolo (PIPS) 0,65 1,57
Zgodnja pismenosta 1,32 1,13
Računski pojmi in spretnosti
Stališča 3,58 0,63
3,37 0,43
Psihološke značilnosti mame 5,03 0,98
Optimizem (LOT-R) 1,57 0,68
Samospoštovanje (RSES)
Zadovoljstvo z življenjem (SWLS) 4,82 0,60
Depresivne težnje (LDT) 2,23 0,68
2,21 0,58
Družinsko okolje (VDO-II) 4,75 0,74
Avtoritativnost
Neučinkovit nadzor 15,00 11,05
Uveljavljanje moči 36,70 31,95
Spodbujanje razvoja 25,50 31,80
0,74 0,28
Samouravnavanje 139,73 18,07
Počasna hoja 23,12 4,86
Risanje kroga
Risanje zvezde
Sestavljanka
Razvrščanje kart
Nebesedna inteligentnost (CPM)b

Opombe. N = 298–326.
aRazlike v dosežkih deklic in dečkov so statistično pomembne; deklice imajo višji dosežek od dečkov.
Rezultati posameznih t-testov se nahajajo v arhivu pri avtorici. Glej tudi opombo b pri tabeli 1.
b Latentno spremenljivko merimo le z enim označevalcem.

Iz tabel 1 in 2 lahko vidimo, da pri večini označevalcev razlike med
spoloma niso pomembne (ob popravljeni ravni tveganja za α napako). Raz-
like so najbolj dosledno pomembne pri vedenju pozunanjenja.

79
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84