Page 13 - Jonatan Vinkler, Maja Šetinc in Blaž Javornik (ur.). Primož Trubar: Hišna postila 1595. Zbrana dela Primoža Trubarja 9.
P. 13
2. Iz 55,11.
3. Mt 13,1– 13; Mr 4,1–9; Lk 8,4–8.
PREDGU V OR
D . M ARTINA LUT -
H ERIA NA LE - TO H IŠNO
POSTILLO .
E-taku sem jest čassi v moji hiši moji družini pri-
digoval, de sim koker en hišni oča tudi mojo službo
pruti moji družini opravil inu njo podvučil, koku
bi imejla prav inu karsčansku živejti, Bug hotel,
de bi su tu istu nikar le skuzi vunanja ušessa, temuč skuzi no-
terna ušessa tiga serca bila pustila pujti, koker tudi vupanje
imam, de takove pridige prez sadu neisim opravil, kakor Ezajas
prerok na 55. cap. govori inu pravi: »Moja besseda nejma praz-
na spet k meni priti, temuč sturiti, kar meni dopade in h čemer
jest njo pošlem.«2 Aku pak nekateru sejme na to pot, enu na ska-
le inu enu mej ternje pade, taku vsaj en dejl more na to dobro
nyvo pasti, sad pernesti inu nikar praznu spet k meni priti.3 My
tudi v navadi imamo, de pravimo: Ena dobra besseda, enu
dobru mejstu najde, aku pak lih nikar vsa mejsta nejso dobra,
taku se vsaj imajo nekatera dobra inu nikar zgul huda najti.
V glihi viži so tudi (kakor se vidi) ty stari očaki inu patriarhi
v nih hišah svoji družini pridigovali, kakor beremo od Abra-
hama, Izaaca, Iacoba, kateri so sem ter tam na veliku krajih
altarje cymprali inu zydali zatu, da bi ony per teh istih na
Buga mogli klicati inu se s svojo družino vkup zbrati, tem istu
pridigovati, moliti, Boga častiti inu hvaliti. H takim altar
iem so potler tudi začeli ty sossedie inu drugi ludje, ja, cejla
mejsta se zbyrati inu vkup shajati. Obtu ne more biti, de bi ty
patriarhi le sami zase bili altarje zydali, tamuč tudi za nyh
žene, otroke, hlapce inu dekle, kateri so za nymi prišli inu glih
taku delali, koker so od nyh hišniga očeta vidili. Ta mej dru-
žino nej imel mutast biti, temuč koker en farmošter ali pridi-
gar nym naprej brati, nje vučiti spoznati te lepe oblube Božje,
katere so od Buga prieli, od Ženskiga semena tiga prihod-
):( 2 niga
13
3. Mt 13,1– 13; Mr 4,1–9; Lk 8,4–8.
PREDGU V OR
D . M ARTINA LUT -
H ERIA NA LE - TO H IŠNO
POSTILLO .
E-taku sem jest čassi v moji hiši moji družini pri-
digoval, de sim koker en hišni oča tudi mojo službo
pruti moji družini opravil inu njo podvučil, koku
bi imejla prav inu karsčansku živejti, Bug hotel,
de bi su tu istu nikar le skuzi vunanja ušessa, temuč skuzi no-
terna ušessa tiga serca bila pustila pujti, koker tudi vupanje
imam, de takove pridige prez sadu neisim opravil, kakor Ezajas
prerok na 55. cap. govori inu pravi: »Moja besseda nejma praz-
na spet k meni priti, temuč sturiti, kar meni dopade in h čemer
jest njo pošlem.«2 Aku pak nekateru sejme na to pot, enu na ska-
le inu enu mej ternje pade, taku vsaj en dejl more na to dobro
nyvo pasti, sad pernesti inu nikar praznu spet k meni priti.3 My
tudi v navadi imamo, de pravimo: Ena dobra besseda, enu
dobru mejstu najde, aku pak lih nikar vsa mejsta nejso dobra,
taku se vsaj imajo nekatera dobra inu nikar zgul huda najti.
V glihi viži so tudi (kakor se vidi) ty stari očaki inu patriarhi
v nih hišah svoji družini pridigovali, kakor beremo od Abra-
hama, Izaaca, Iacoba, kateri so sem ter tam na veliku krajih
altarje cymprali inu zydali zatu, da bi ony per teh istih na
Buga mogli klicati inu se s svojo družino vkup zbrati, tem istu
pridigovati, moliti, Boga častiti inu hvaliti. H takim altar
iem so potler tudi začeli ty sossedie inu drugi ludje, ja, cejla
mejsta se zbyrati inu vkup shajati. Obtu ne more biti, de bi ty
patriarhi le sami zase bili altarje zydali, tamuč tudi za nyh
žene, otroke, hlapce inu dekle, kateri so za nymi prišli inu glih
taku delali, koker so od nyh hišniga očeta vidili. Ta mej dru-
žino nej imel mutast biti, temuč koker en farmošter ali pridi-
gar nym naprej brati, nje vučiti spoznati te lepe oblube Božje,
katere so od Buga prieli, od Ženskiga semena tiga prihod-
):( 2 niga
13