Page 175 - Tina Vršnik Perše (ur.). Strokovni delavci v poklicnem in strokovnem izobraževanju in njihov profesionalni razvoj. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 10.
P. 175
zetek

Monografija Strokovni delavci v poklicnem in strokovnem izobraževanju in njihov pro-
fesionalni razvoj je nastala na podlagi rezultatov obsežne nacionalne evalvacijske študije
Profesionalni razvoj strokovnih delavcev v poklicnem in strokovnem izobraževanju. V razi-
skavo je bilo vključenih 1822 učiteljev, ki poučujejo v različnih programih srednješolskega
poklicnega in strokovnega izobraževanja, in 1701 dijakov teh programov.

Monografija prinaša celovit pogled na profesionalni razvoj strokovnih delavcev na po-
dročju srednjega poklicnega, strokovnega in tehniškega izobraževanja. Eno od ključnih
vprašanj, na katero so avtorji poskusili poiskati odgovore v pričujoči monografiji, se je
nanašalo na to, ali je za uspešno nadgradnjo celotnega koncepta profesionalnega razvoja
potrebno oz. smiselno slediti nekemu modelu profesionalnega razvoja, ali pa je na drugi
strani uspešnost profesionalnega razvoja bolj odvisna od nekih specifičnih individualnih
pogojev. Hkrati so avtorji ugotavljali, katere značilnosti in pogoji bi lahko bili tisti, ki jih
je mogoče spreminjati in oblikovati, da bi spodbudili profesionalni razvoj celotne popula-
cije učiteljev v programih srednjega poklicnega in strokovnega izobraževanja.

V monografiji so podrobno raziskane značilnosti poklicnega in strokovnega izobraže-
vanja ter profesionalnega razvoja strokovnih delavcev. Predstavljene so posebnosti profesi-
onalnega razvoja strokovnih delavcev v srednjem poklicnem in strokovnem izobraževanju
in dejavniki, ki vplivajo na profesionalni razvoj učiteljev v poklicnem in strokovnem iz-
obraževanju, analizirane prevladujoče prakse ter posebnosti nadaljnjega izobraževanja in
usposabljanja udeleženih učiteljev. Predstavljene so potrebe učiteljev po specifičnem doda-
tnem znanju in kompetencah, vloga dodiplomskega in nadaljnjega izobraževanja vključe-
nih učiteljev ter njihova procesna usmerjenost pri delu z dijaki. Prav tako so predstavljena
mnenja učiteljev in dijakov o učnih praksah njihovih učiteljev. Zaradi ugotavljanja dejav-

175
   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180