Page 99 - Šimenc, Marjan, Sardoč, Mitja, Mlekuž, Ana. Državljanska vzgoja v Sloveniji. Nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2009. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 9
P. 99
t diskutirajo o političnih in družbenih vprašanjih ter o dogodkih v drugih državah, v
večini držav dosegli višji dosežek na preizkusu znanja.

Tabela 49: Odgovori slovenskih osmošolcev na vprašanje o izvajanju dejavnosti zunaj šole

Kako pogosto delaš kaj izmed naštetega zunaj šole?

Nikoli ali sko- Vsak mesec Vsak teden Vsak dan ali
raj nikoli % (SE) % (SE) skoraj vsak dan
% (SE)
% (SE)

Se pogovarjaš s starši o političnih ali družbe- 66 22 9 3
nih vprašanjih. (1,1) (0,9) (0,7) (0,4)

Se pogovarjaš s prijatelji o političnih ali družbe- 76 18 5 1
nih vprašanjih. (1,0) (0,8) (0,5) (0,2)

Se pogovarjaš s starši o dogodkih v drugih dr- 27 40 25 8
žavah. (0,9) (1,0) (0,9) (0,5)

Se pogovarjaš s prijatelji o dogodkih v drugih 40 37 18 5
državah. (1,2) (1,1) (0,9) (0,5)

Vir: Baza podatkov ICCS 2009.

Kakor je razvidno iz zgornje tabele, so učenci s svojimi prijatelji pogosteje govorili o
dogajanjih v drugih državah kot pa o političnih in družbenih vprašanjih. V Sloveniji je 6
% učencev izjavilo, da se vsaj enkrat tedensko pogovarja s prijatelji o družbenih in politič-
nih vprašanjih, 23 % pa jih je izjavilo, da se z njimi vsaj enkrat tedensko pogovarja o do-
godkih v drugih državah. Primerjalno so te teme manjkrat predmet diskusije, kot je pov-
prečje v drugih državah. V povprečju je 12 % učencev izjavilo, da se vsaj enkrat na teden
pogovarja s starši o političnih in družbenih vprašanjih, in 25 %, da se z njimi pogovarja o
dogodkih v drugih državah. V Sloveniji je bilo takih 12 in 33 %. Izkaže se torej, da se učen-
ci tako po svetu kot v Sloveniji o omenjenih vprašanjih večkrat pogovarjajo s starši kot s
prijatelji ter da se večkrat pogovarjajo o dogodkih v drugih državah kot pa o družbenih in
političnih vprašanjih. Hkrati podatki tudi kažejo, da imajo slovenski učenci, ki po lastnih
navedbah vsaj enkrat tedensko razpravljajo s prijatelji o družbenih in političnih vpraša-
njih, višji dosežek na preizkusu znanja (535 oziroma 515) in se bolj zanimajo za politična
in družbena vprašanja. Podobna razmerja veljajo tudi za učence v večini drugih držav, ki
so sodelovale v raziskavi ICCS.

Učenci so bili v okviru tega vprašanja vprašani tudi, kako pogosto (»nikoli ali sko-
raj nikoli«, »vsak mesec (vsaj enkrat na mesec)«, »vsak teden (vsaj enkrat na teden)« ter

99
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104