Page 102 - Šimenc, Marjan, Sardoč, Mitja, Mlekuž, Ana. Državljanska vzgoja v Sloveniji. Nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2009. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 9
P. 102
10 % več od mednarodnega povprečja. Na mednarodni ravni tretjina vseh sodelujočih
učencev (35 %) še ni sodelovala pri nobeni od zgoraj naštetih dejavnostih, v Sloveniji pa je
bilo takih učencev 34 %.

Sodelovanje učencev pri državljanskih aktivnostih v
okviru šole

V raziskavi ICCS se je občutek učencev, v kolikšni meri lahko s svojim delovanjem
vplivajo na razmere v šoli, merilo z različnimi trditvami o sodelovanju učencev na šoli.

Tabela 52: Odgovori slovenskih osmošolcev na vprašanje o soglašanju s posameznimi trditva-
mi o sodelovanju učencev na šoli

Zelo se stri- Strinjam se Ne strinjam Nikakor se ne
njam % (SE) se strinjam
% (SE) % (SE) % (SE)

Sodelovanje učencev pri vodenju šole lahko šolo 34 51 11 4
izboljša. (1,1) (1,0) (0,6) (0,5)

Veliko pozitivnih sprememb se lahko zgodi na šo- 43 50 5 2
lah, če učenci sodelujejo med seboj. (1,1) (1,2) (0,5) (0,4)

Organiziranje skupin učencev, da bi se izrazila nji- 30 56 10 4
hova mnenja, lahko pripomore k reševanju težav (1,1) (1,2) (0,7) (0,5)
na šolah.

Vse šole bi morale imeti šolski parlament. 44 42 10 4
(1,3) (1,2) (0,7) (0,5)

Učenci, ki delujejo skupaj, imajo večji vpliv na do- 43 44 9 4
gajanje v šolah kot učenci, ki delujejo sami. (1,1) (1,0) (0,6) (0,4)

Vir: Baza podatkov ICCS 2009.

V povprečju je za učence na mednarodni ravni zelo verjetno, da se bodo strinjali z vse-
mi zgoraj naštetimi trditvami, kar velja tudi za odgovore slovenskih učencev. Le manjši-
na učencev je izrazila nestrinjanje. Na mednarodni ravni se odstotek učencev, ki se strinja
s posameznimi trditvami, giblje med 86 % (enako tudi v Sloveniji) za »vse šole bi morale
imeti šolski parlament« in 92 % (v Sloveniji 93 %) za »veliko pozitivnih sprememb se lah-
ko zgodi na šolah, če učenci sodelujejo med seboj«. Tudi v Sloveniji so učenci izrazili veli-
ko mero strinjanja z vsemi trditvami. V večini držav so se dekleta v splošnem bolj strinjala
s tem, da je sodelovanje pri državljanskih aktivnostih znotraj šole pomembno, kot fantje.

102
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107