Page 104 - Šimenc, Marjan, Sardoč, Mitja, Mlekuž, Ana. Državljanska vzgoja v Sloveniji. Nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2009. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 9
P. 104
enci so odgovarjali tudi na vprašanje o svojem sodelovanju v različnih dejavnostih, kjer
so odgovarjali tako, da so označili, kako pogosto so v njih sodelovali.

Tabela 53: Odgovori slovenskih osmošolcev o sodelovanju v različnih oblikah participacije na
šolah

Da, sodeloval/-a sem Da, sodeloval/-a sem, Ne, nikdar nisem
v zadnjih dvanajstih toda pred več kot le- sodeloval/-a.
% (SE)
mesecih tom dni.
% (SE) % (SE)

Prostovoljno sodelovanje pri šolskih glasbe- 34 31 35
nih ali gledaliških dejavnostih zunaj redne- (1,3) (1,2) (1,3)
ga pouka

Aktivno sodelovanje v razpravi 19 22 59
(0,9) (0,8) (1,2)

Volitve za predstavnika razreda ali v šolski 66 18 16
parlament (1,2) (0,9) (0,8)

Sodelovanje pri odločitvah o tem, kako se 11 17 72
vodi šolo (0,7) (0,9) (1,2)

Sodelovanje v razpravah na zboru učencev 14 20 66
(0,7) (1,1) (1,4)

Kandidiranje za predstavnika razreda ali za 36 23 41
šolski parlament (1,0) (0,9) (1,1)

Vir: Baza podatkov ICCS 2009.

Kakor je prikazano v zgornji tabeli, je več učencev pogosteje sodelovalo v državljan-
skih aktivnostih, ki so organizirane znotraj šole, kot pa v državljanskih aktivnostih izven
šole. V povprečju je 76 % učencev sodelovalo pri volitvah za predstavnika razreda ali v šol-
ski parlament, 61 % pa jih je prostovoljno sodelovalo pri šolskih glasbenih ali gledaliških
dejavnostih zunaj rednega pouka. V Sloveniji se je volitev udeležilo 84 % učencev, v raz-
ličnih dejavnosti izven pouka pa je sodelovalo 65 % učencev, kar je nekoliko nad medna-
rodnim povprečjem. Približno 41 % učencev je aktivno sodelovalo v razpravi, sodelovalo
pri odločitvah, kako se vodi šolo, sodelovalo v razpravi na zboru učencev ali kandidiralo
za predstavnika razreda ali za šolski parlament. Le 7 % učencev na mednarodni ravni in
6 % v Sloveniji ni nikdar sodelovalo pri nobeni od zgoraj naštetih dejavnosti. V Sloveni-
ji je že kdaj kandidiralo za predstavnika razreda 59 % učencev, kar je pomembno višje šte-
vilo, kot je mednarodno povprečje (42 %). Izrazito manj učencev (28 %) pa je v Sloveniji

104
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109