Page 100 - Šimenc, Marjan, Sardoč, Mitja, Mlekuž, Ana. Državljanska vzgoja v Sloveniji. Nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2009. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 9
P. 100
sak dan ali skoraj vsak dan«) pridobivajo informacije o nacionalnih in mednarodnih
državnih dogodkih iz različnih sredstev obveščanja, in sicer z gledanjem televizije, bra-
njem časopisov in uporabo interneta.
Tabela 50: Odgovori slovenskih osmošolcev na vprašanje o izvajanju dejavnosti zunaj šole
Nikoli ali sko- Vsak mesec Vsak teden Vsak dan ali
raj nikoli % (SE) % (SE) skoraj vsak
% (SE)
dan
% (SE)
Gledaš poročila na televiziji, da bi se seznanil/-a s 22 24 32 22
slovenskimi in mednarodnimi novicami. (0,9) (0,9) (1,0) (1,0)
Bereš časopis, da bi se seznanil/-a s slovenskimi in 40 28 22 10
mednarodnimi novicami. (1,2) (0,9) (0,8) (0,6)
Uporabljaš internet, da bi se seznanil/-a s sloven- 41 27 18 14
skimi in mednarodnimi novicami. (1,1) (0,9) (0,8) (0,7)
Vir: Baza podatkov ICCS 2009.
Najbolj pogosto slovenski učenci spremljajo nacionalne in mednarodne novice z gle-
danjem televizije (kar dve tretjini učencev mednarodnega vzorca jo gleda vsaj vsak teden,
v Sloveniji 55 % učencev), medtem ko z branjem časopisov pridobiva informacije le tretjina
učencev mednarodnega vzorca in 32 % učencev v Sloveniji. V splošnem tri četrtine učen-
cev uporablja vsaj eno izmed zgoraj naštetih sredstev z namenom informiranja o nacio-
nalnih in mednarodnih temah. Učenci, ki ne uporabljajo nobenega izmed zgoraj naštetih
medijev obveščanja, so na preizkusu znanja dosegli bistveno nižji rezultat oz. manjše šte-
vilo točk od ostalih učencev. V mednarodnem vzorcu je takih 23 %, v Sloveniji pa 32 %,
kar je pomembno večje število.
Sodelovanje učencev pri državljanskih aktivnostih izven
šole
Sodelovanje učencev pri državljanskih aktivnosti izven šole je bilo pri raziskavi ICCS mer-
jeno s pomočjo vprašanja, ali so učenci kdaj sodelovali pri kateri izmed organizacij, v kate-
ro so bili aktivno vključeni.
100
državnih dogodkih iz različnih sredstev obveščanja, in sicer z gledanjem televizije, bra-
njem časopisov in uporabo interneta.
Tabela 50: Odgovori slovenskih osmošolcev na vprašanje o izvajanju dejavnosti zunaj šole
Nikoli ali sko- Vsak mesec Vsak teden Vsak dan ali
raj nikoli % (SE) % (SE) skoraj vsak
% (SE)
dan
% (SE)
Gledaš poročila na televiziji, da bi se seznanil/-a s 22 24 32 22
slovenskimi in mednarodnimi novicami. (0,9) (0,9) (1,0) (1,0)
Bereš časopis, da bi se seznanil/-a s slovenskimi in 40 28 22 10
mednarodnimi novicami. (1,2) (0,9) (0,8) (0,6)
Uporabljaš internet, da bi se seznanil/-a s sloven- 41 27 18 14
skimi in mednarodnimi novicami. (1,1) (0,9) (0,8) (0,7)
Vir: Baza podatkov ICCS 2009.
Najbolj pogosto slovenski učenci spremljajo nacionalne in mednarodne novice z gle-
danjem televizije (kar dve tretjini učencev mednarodnega vzorca jo gleda vsaj vsak teden,
v Sloveniji 55 % učencev), medtem ko z branjem časopisov pridobiva informacije le tretjina
učencev mednarodnega vzorca in 32 % učencev v Sloveniji. V splošnem tri četrtine učen-
cev uporablja vsaj eno izmed zgoraj naštetih sredstev z namenom informiranja o nacio-
nalnih in mednarodnih temah. Učenci, ki ne uporabljajo nobenega izmed zgoraj naštetih
medijev obveščanja, so na preizkusu znanja dosegli bistveno nižji rezultat oz. manjše šte-
vilo točk od ostalih učencev. V mednarodnem vzorcu je takih 23 %, v Sloveniji pa 32 %,
kar je pomembno večje število.
Sodelovanje učencev pri državljanskih aktivnostih izven
šole
Sodelovanje učencev pri državljanskih aktivnosti izven šole je bilo pri raziskavi ICCS mer-
jeno s pomočjo vprašanja, ali so učenci kdaj sodelovali pri kateri izmed organizacij, v kate-
ro so bili aktivno vključeni.
100