Page 90 - Šimenc, Marjan, Sardoč, Mitja, Mlekuž, Ana. Državljanska vzgoja v Sloveniji. Nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2009. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 9
P. 90
− vključevanje učencev v diskusije o političnih in družbenih temah (diskutira-
nje, iskanje informacij);
− sodelovanje učencev pri državljanskih aktivnostih izven šole;
− sodelovanje učencev pri državljanskih aktivnostih v okviru šole;
− pričakovana politična participacija učencev v prihodnosti.

Prepričanja učencev

Interes učencev

Številne raziskave kažejo, da sta posameznikov interes in občutek samoučinkovitosti do-
bra pokazatelja politične participacije, kar je tudi v skladu z dosedanjimi izkušnjami, kjer
se je pokazalo, da je interes za politična vprašanja pomemben pogoj politične aktivno-
sti vsakega posameznika. V raziskavo ICCS 2009 je bilo v namen preverjanja zanimanja
učencev za širša politična in družbena vprašanja vključeno vprašanje o zanimanju za raz-
lične politične in družbene teme.

Tabela 46: Odgovori slovenskih osmošolcev na vprašanje, koliko jih zanimajo spodaj naštete
teme

Politična vprašanja v tvoji lokalni skupnosti Zelo Precej Ne zelo Sploh ne
Politična vprašanja v tvoji državi % (SE) % (SE) % (SE) % (SE)
Družbena vprašanja v tvoji državi
Politika v drugih državah 7 17 45 31
Mednarodna politika (0,7) (0,8) (1,1) (1,1)
Okoljska vprašanja 24 42 25
Evropska politika 9 (1,0) (1,0) (1,0)
(0,6) 33 37 20
Vir: Baza podatkov ICCS 2009. 10 (1,0) (0,9) (0,9)
(0,6) 14 42 38
(0,6) (1,1) (1,1)
5 17 44 34
(0,4) (0,7) (0,9) (1,0)
34 31 17
5 (1,1) (1,1) (0,8)
(0,5) 21 40 29
19 (0,8) (1,0) (1,1)
(0,8)
10
(0,6)

90
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95