Page 83 - Šimenc, Marjan, Sardoč, Mitja, Mlekuž, Ana. Državljanska vzgoja v Sloveniji. Nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2009. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 9
P. 83
Odnos do priseljencev

Kot lahko vidimo iz prikazanih rezultatov v spodnji tabeli, je odnos slovenskih učen-
cev do priseljencev v skladu z mednarodnim povprečjem raziskave ICCS. Če so imeli v
raziskavi CIVED 1999 slovenski učenci do priseljencev v primerjavi z učenci v drugih
državah skupaj z Nemčijo in Švico3 najmanj naklonjen odnos, kažejo rezultati raziska-
ve ICCS 2009 drugačno, pozitivnejšo sliko. V Sloveniji imajo pozitivnejši odnos do pri-
seljencev deklice, kar je tudi skladno z mednarodnim povprečjem, saj imajo v primerjavi
z dečki deklice do priseljencev v vseh sodelujočih državah praviloma pozitivnejši odnos.

Tabela 43: Odnos do priseljencev (povprečja odgovorov slovenskih osmošolcev)

Priseljenci bi morali imeti možnost, da še na- Zelo se stri- Strinjam se Ne strinjam se Nikakor se ne
prej govorijo svoj jezik. njam % (SE) % (SE) strinjam
% (SE) 46 20 % (SE)
25 (1,1) (0,7) 9
(1,0) (0,7)

Otroci priseljencev bi morali imeti enake 53 39 6 2
možnosti za izobraževanje kot drugi otro- (1,1) (1,0) (0,5) (0,3)
ci v državi.

Priseljenci, ki živijo v državi več let, bi morali 34 46 15 5
imeti možnost, da volijo na volitvah. (1,0) (0,9) (0,6) (0,4)

Priseljenci bi morali imeti možnost, da ohra- 33 48 13 6
nijo svoje navade in način življenja. (1,1) (1,0) (0,7) (0,6)

Priseljenci bi morali imeti enake pravice kot 45 42 10 3
vsi drugi v tej državi. (1,3) (1,1) (0,7) (0,4)

Kadar ni dovolj prostih delovnih mest, bi mo- 19 38 30 13
rali priseljevanje omejiti. (0,8) (0,9) (1,0) (0,6)

Vir: Baza podatkov ICCS 2009.
Zgornja tabela prikazuje povprečje odgovorov slovenskih učencev na različne izjave, ki
so povezane s pravicami priseljencev. Slovenski učenci so kot najpomembnejša vidika od-
nosa do priseljencev izpostavili enake možnosti otrok priseljencev za izobraževanje, saj se
91 % učencev so to izjavo strinja oz. zelo strinja, ter zagotavljanje enakih pravic priseljen-
cem (87 %). Nekoliko nižje je soglasje pri zagotavljanju možnosti, da priseljenci ohranijo
svoje navade in način življenja (81 %), kot tudi pri zagotavljanju volilne pravice priseljen-

3 Več o tem v Torney-Purta 2003.

83
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88