Page 77 - Šimenc, Marjan, Sardoč, Mitja, Mlekuž, Ana. Državljanska vzgoja v Sloveniji. Nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2009. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 9
P. 77
a prikazuje nacionalna povprečja sodelujočih držav glede zaupanja v inštitucije s strani
učencev v okviru raziskave ICCS 2009.

Med sodelujočimi državami je stopnja zaupanja v inštitucije nasploh najvišja v Lih-
tenštajnu, Avstriji, v skandinavskih državah (Finska, Švedska in Norveška) in na Tajskem,
medtem ko je stopnja zaupanja v inštitucije najnižja v Koreji, Grčiji, Gvatemali, na Cipru
ter na Poljskem. Kljub temu, da je stopnja zaupanja v inštitucije v Sloveniji nekoliko niž-
ja od mednarodnega povprečja, je v primerjavi z rezultati raziskave CIVED 1999 nepri-
merno višja, saj je bila leta 1999 stopnja zaupanja v inštitucije v Sloveniji najnižja med vse-
mi sodelujočimi državami.

Tabela 40: Zaupanje v inštitucije med osmošolci v Sloveniji

Slovenski vladi Popolnoma Srednje Malo Sploh ne
Občinskim oblastem % (SE) % (SE) % (SE) % (SE)
Sodiščem 9
Policiji (0,6) 48 28 15
Političnim strankam 7 (1,4) (1,0) (0,9)
Parlamentu (0,5) 54 28 11
Množičnim občilom (televiziji, časo- 21 (1,4) (1,0) (0,8)
pisom, radiu, internetu) (1,0) 51 19
Vojski 24 (1,1) (0,88) 9
Šolam (1,0) 47 17 (0,8)
Združenim narodom 4 (1,0) (0,8) 12
Ljudem nasploh (0,4) 40 36 (0,8)
8 (1,3) (0,9) 20
(0,5) 44 31 (1,0)
14 (1,2) (0,9) 17
(0,7) 50 26 (0,9)
29 (1,1) (0,9) 10
(1,0) 43 20 (0,6)
22 (1,2) (0,9)
(0,9) 46 18 8
15, (1,1) (0,8) (0,6)
(0,7) 47 25 14
14 (1,0) (0,8) (0,9)
(0,7) 57 22 13
(1,0) (0,9) (0,8)

7
(0,6)

77
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82