Page 56 - Šimenc, Marjan, Sardoč, Mitja, Mlekuž, Ana. Državljanska vzgoja v Sloveniji. Nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2009. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 9
P. 56
ašanje preverja osrednji del druge ravni lestvice vednosti, na katero so uvrščeni učen-
ci, ki so na testu vednosti dosegli od 479 do 563 točk, kar pomeni, da imajo učenci, ki so
na testu dosegli 509 točk, 62 % možnosti, da na vprašanje odgovorijo pravilno. Na medna-
rodni ravni je 56 % učencev izbralo pravilni odgovor, v Sloveniji pa 67 %. Najbolje so vlo-
go sindikatov poznali učenci v Italiji, kjer jih je 78 % izbralo pravilni odgovor (na Finskem
72 %), najslabše pa so poznali vlogo sindikatov v Indoneziji, kjer je na vprašanje pravilno
odgovorilo le 26 % učencev. Vprašanje je eno od 17 vprašanj, ki so bila ponovljena iz razi-
skave iz leta 1999. Vsebinsko spada na področje družbe in sistemov, kognitivno na podro-
čje poznavanja.

Peti primer vprašanja

SLO MED Večina mednarodnih podjetij je v lasti in upravi ...
51 41 gospodarskih družb iz razvitih držav.
1 8 gospodarskih družb iz držav v razvoju.
2 1 Združenih narodov.
1 0 Svetovne banke.

Opomba: V levem stolpcu so prikazani % pravilnih in nepravilnih odgovorov v Sloveniji ter %
pravilnih odgovorov na mednarodni ravni.
Gre za vprašanje, ki preverja spodnji del tretje ravni lestvice vednosti, na katero so se
uvrstili učenci, ki so na testu vednosti dosegli več kot 563 točk. To pomeni, da imajo učen-
ci, ki so dosegli 587 točk na testu vednosti, 62 % možnosti, da so na to vprašanje odgovo-
rili pravilno. Vsebinsko vprašanje spada na področje družbe in sistemov, kognitivno pa na
področje poznavanja. Na mednarodni ravni je na ta odgovor pravilno odgovorila manj kot
polovica učencev, v Sloveniji pa dobra polovica. Petina slovenskih učencev je Združenim
narodom pripisala dodatne ekonomske kompetence. Najboljši so bili danski učenci z 68 %
pravilnih odgovorov, najslabši pa presenetljivo belgijski (22 %) in norveški (24 %) učenci.

56
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61