Page 128 - Šimenc, Marjan, Sardoč, Mitja, Mlekuž, Ana. Državljanska vzgoja v Sloveniji. Nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2009. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 9
P. 128
o vpliv učencev na odločitve v šolah kot učenci, saj učenci v splošnem menijo, da nimajo
oziroma imajo le v manjši meri vpliv na odločitve v šoli (glej tabelo 68), medtem ko učitelji
menijo, da imajo učenci po večini v večji ali zmerni meri vpliv na odločitve v šoli.

Sodelovanje učencev pri aktivnostih v razredu in njihove
zaznave o razredni klimi

Šolska in razredna klima ključno vplivata na razvoj odnosov znotraj šole, ki temeljijo na
sodelovanju in spoštovanju. Šolska klima se nanaša na skupne vrednote ter odnose med
posamezniki in skupinami, ki sodelujejo pri organizaciji šole. Razredna klima pa se na-
naša na obseg sodelovanja pri učenju in poučevanju, na pravičnost pri ocenjevanju ter na
podporo (medsebojna pomoč, pomoč pri učenju, pomoč pri razreševanju konfliktov ipd.).

V vprašalnik za učitelje in vprašalnik za učence so bila vključena tudi vprašanja o šol-
ski oz. razredni klimi.

Tabela 64: Odgovori slovenskih učiteljev na vprašanje o odnosih med njihovimi učenci

Koliko osmošolcev po vašem mnenju …

Vsi ali sko- Večina Nekateri Nihče ali
raj vsi skoraj nihče

se dobro razume s sošolci? 14 81 5 0

se dobro vključuje v razred? 14 81 5 0

spoštuje svoje sošolce, tudi kadar se ti od njih razlikujejo? 8 69 22 1

ima dober odnos z drugimi učenci? 12 80 8 0

Vir: Baza podatkov ICCS 2009.

Kakor je razvidno iz zgornje tabele, so slovenski učitelji mnenja, da se vsi ali skoraj vsi
oz. večina učencev dobro razume s sošolci (95 %), se dobro vključuje v razred (95 %) ter
imajo z drugimi učenci dober odnos (92 %). Od teh odgovorov, po mnenju učiteljev, od-
stopa spoštovanje sošolcev, ki se od ostalih učencev razlikujejo, saj je 78 % učiteljev mne-
nja, da vsi ali skoraj vsi oz. večina učencev spoštuje sošolce, ki se od ostalih učencev razli-
kujejo.

V povprečju se učitelji strinjajo, da se te trditve nanašajo na večino učencev. Povprečni
odstotek učiteljev, ki trdijo, da se zgoraj naštete trditve nanašajo na vse ali skoraj vse učen-
ce oziroma na večino učencev, se giblje med 90 % (za trditev »spoštuje svoje sošolce, tudi
kadar se ti od njih razlikujejo«) ter 96 % (za trditev »se dobro razume s sošolci«). Med

128
   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133