Page 11 - Rošker S., Jana. Kjer vlada sočlovečnost, je ljudstvo srečno. Tradicionalne kitajske teorije države. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2014. Digitalna knjižnica, Dissertationes 27
P. 11
ošno o bistvu teorije države 11  
Specifika kitajskega koncepta

Pričujoči študiji je botrovala predvsem želja po nadaljnjem razvo­
ju in zbliževanju vseh dosežkov, ki so skupni obema zgoraj omen­
jenima kulturnima krogoma. Kot pri vsakem raziskovalnem delu
evropske znanosti, katerega predmet je proučevanje določenih elemen­
tov izvenevropskih kultur, se tudi tukaj pojavlja nevarnost nereflekti­
ranega dojemanja tujih jezikovnih, s tem pa tudi miselnih oziroma du­
hovnih, struktur in njihove deformacije, ki nastane zaradi uporabe za­
hodnih metodoloških kriterijev in kategorij.

Zato nam ob tem ne gre za takšno zbližanje, ki bi istočasno pomeni­
lo uničenje posameznih kulturnih vrednot oziroma kulturno uniformi­
ranost. Cilj pričujočega prispevka je takšna premostitev bistvenih dru­
gačnosti, ki je mogoča samo na temelju nepristranskega spoznavanja in
razumevanja vzrokov ter konceptualnega ozadja vseh različnosti, ki se
pojavljajo tako v zgodovinskem razvoju, kot tudi v aktualni družbeni
stvarnosti obeh svetov.

Ta knjiga temelji na prepričanju, da predstavljata obe omenjeni tra­
diciji enakovredna prispevka k barvitosti zgodovine človeškega duha.
Poglobljeni stiki z državami bistveno različnega tipa in s kulturnimi
krogi, katerih izhodišče tvori miselnost, ki se od klasično evropske bi­
stveno razlikuje, so možni edino na temelju vsaj osnovnega poznavanja
teoretičnega ozadja sociokulturnih odnosov, ki predstavljajo poglavitne
kriterije delovanja družbe kot celote. Ti kriteriji oziroma njihov konkre­
tni vpliv pa postanejo najvidnejši ravno v primerjalnem pregledu posa­
meznih državnih teorij. Poleg tega nam tovrstne raziskave pomagajo do
boljšega in globljega razumevanja lastne tradicije, saj nam spoznavanje
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16