Page 21 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja matematične pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 7
P. 21
em podatkov in poročanje o rezultatih
v raziskavi PISA 2012

Matematično pismenost smo znotraj raziskave z nalogami tipa »papir in svinčnik«
tudi tokrat preverjali s pomočjo delovnih zvezkov, ozadje dijakovih dosežkov pa s spre-
mljajočimi vprašalniki.

Preizkus z nalogami tipa »papir in svinčnik« je na šolah potekal 3 ure in 20 minut, in
sicer po sledečem urniku:

Tabela 1: Časovni potek raziskave PISA 2012 na šolah

Dejavnost Čas
Razdelitev gradiva in branje splošnih navodil 10-15 minut (približno)

Reševanje delovnega zvezka 1 ura (točno)
Kratek odmor 5 minut (največ)
Reševanje delovnega zvezka 1 ura (točno)
Kratek vprašalnik na koncu delovnega zvezka 5 minut (največ)
Odmor 15 minut
Vprašalnik za dijakinje in dijake 35 minut (približno)
Zbiranje gradiva ob koncu izvedbe 3-5 minut (približno)
Skupaj 3 ure in 20 minut (približno)

Delovni zvezki so vključevali različne tipe nalog oziroma vprašanj. Nekatera so od
učencev zahtevala, da izberejo oziroma napišejo kratek odgovor, ki ga lahko neposredno
primerjamo z edinim pravilnim odgovorom. Sem sodijo tudi vprašanja izbirnega tipa ali

21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26