Page 20 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja matematične pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 7
P. 20
Matematična pismenost se v raziskavi PISA 2012 nanaša na učenčevo zmožnost pre-
poznavanja in razumevanja vloge, ki jo ima matematika v svetu, na zmožnost sprejema-
nja dobro utemeljenih odločitev in uporabo matematike na načine, ki ustrezajo potrebam
posameznikovega življenja v vsakdanjih situacijah. To pomeni, da se nanaša na zmožnost
učencev, da učinkovito utemeljujejo in posredujejo svoje zamisli, ko oblikujejo, rešujejo in
interpretirajo rešitve matematičnih problemov v različnih situacijah. Kot taka matematič-
na pismenost zajema učenčevo obvladovanje:

- Matematičnih vsebin, ki so predstavljene s štirimi vsebinskimi sklopi: spre-
menljivkami in odnosi (npr. funkcije, enačbe, tabelarične in grafične predstavi-
tve ter prenos teh konceptov v realne situacije, kot so npr. rast organizmov, glas-
ba, spreminjanje letnih časov, stopnje brezposelnosti, ekonomski pogoji ipd.), liki
in telesi (npr. geometrija, merjenje, vizualizacija ter prenos teh konceptov v situaci-
je, kot so predstavljanje objektov, navigacija, prepoznavanje vzorcev ipd.), količina-
mi (razumevanje mer, enot, relativne velikosti, ocenjevanje vrednosti ipd.) ter ver-
jetnostjo in delom s podatki (interpretacija in oblikovanje zaključkov v situacijah,
kjer je treba upoštevati verjetnost dogodkov ipd.).
- Matematičnih procesov, ki so predstavljeni s splošnimi matematičnimi kom-
petencami, kot so formuliranje, uporaba in interpretiranje. V nalogah preizkusov
znanja raziskave PISA te spretnosti niso medsebojno izključujoče, saj velja, da je
za reševanje katere koli matematične naloge potrebnih več kompetenc. Naloge in
vprašanja so zato organizirani po skupinah kompetenc, ki opredeljujejo tip razmi-
šljanja in spretnosti, ki so za rešitev določenega problema potrebne.
- Matematičnih kontekstov, v katerih se uporablja matematika, in sicer glede na
njihovo neposredno povezanost z učenci. Opredeljeni so štirje konteksti: družbe-
ni, poklicni, osebni in znanstveni.
Matematične vsebine, procese in koncepte podrobneje predstavljamo v nadaljevanju na
strani 20.

20
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25