Page 57 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja finančne pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 8
P. 57
Branje in besedišče
Da bi bila pri reševanju nalog iz finančne pismenosti potrebna stopnja bralne pismeno-
sti kar najbolj zanemarljiva, je stimulativno gradivo (in besedilo nalog) oblikovano tako,
da je kar najbolj jasno, preprosto in kratko. V nekaterih primerih pa lahko uvodno bese-
dilo namenoma vsebuje zahtevno besedišče. Sposobnosti branja in razlaganja besedišča fi-
nančnih dokumentov sta del finančne pismenosti.
Besedilo nalog tudi ne zajema uporabe preveč strokovne terminologije s področja fi-
nančnih zadev. Skupina strokovnjakov je svetovala o izboru izrazov, za katere lahko upra-
vičeno pričakujemo, da jih 15-letniki razumejo. Nekateri izmed teh izrazov so tudi pou-
darjeni v samih nalogah.
57
Da bi bila pri reševanju nalog iz finančne pismenosti potrebna stopnja bralne pismeno-
sti kar najbolj zanemarljiva, je stimulativno gradivo (in besedilo nalog) oblikovano tako,
da je kar najbolj jasno, preprosto in kratko. V nekaterih primerih pa lahko uvodno bese-
dilo namenoma vsebuje zahtevno besedišče. Sposobnosti branja in razlaganja besedišča fi-
nančnih dokumentov sta del finančne pismenosti.
Besedilo nalog tudi ne zajema uporabe preveč strokovne terminologije s področja fi-
nančnih zadev. Skupina strokovnjakov je svetovala o izboru izrazov, za katere lahko upra-
vičeno pričakujemo, da jih 15-letniki razumejo. Nekateri izmed teh izrazov so tudi pou-
darjeni v samih nalogah.
57