Page 95 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja bralne pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 6
P. 95
nje vprašanje, povezano s tem besedilom, je bilo sicer najtežje v tej seriji,
vendar še vedno lahko; točke za pravilen odgovor je namreč dobilo več kot šti-
ri petine udeležencev v predraziskavi. Vprašanje od dijakov zahteva, da razmi-
šljajo o obliki besedila in ugotovijo, s kakšnim namenom je avtor zgodbo začel
z retoričnim vprašanjem. Da bi pravilno odgovorili, morajo dijaki interpretira-
ti retorično vprašanje tako s stališča sloga kot s stališča njegove specifične vse-
bine. Distraktorja A in C predstavljata dve pogosti rabi retoričnih vprašanj, ki
pa ne veljata za to besedilo. Distraktor D poveže retorično vprašanje z vsebino
besedila, vendar zavzame stališče, ki ni nasprotno tistemu, ki je implicitno izra-
ženo v besedilu; slednje namreč namiguje, da avtorjeva izkušnja ni redka, tem-
več pogosta.

95
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100