Page 92 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja bralne pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 6
P. 92
edelitev vprašanja na podlagi izhodišč

Bralni kontekst oz. situacija Osebni
Oblika besedila Vezano besedilo
Tip besedila Pripoved
Bralni vidik Integracija in interpretacija: razvijanje interpretacije
Namen vprašanja Napovedati dogodek na podlagi informacije v kratki zgodbi
Oblika vprašanja Vprašanje izbirnega tipa

MOTORNO KOLO: TOČKOVANJE 1
Pravilen odgovor
Koda 1: D. Oseba je imela nezgodo z motornim kolesom.
Nepravilen odgovor
Koda 0: Drugi odgovori.
Koda 9: Ni odgovora.

Vsa tri vprašanja v tej nalogi so bila lahka, to pa je bilo najlažje od vseh. Vpraša-
nje od dijakov zahteva, da na podlagi podatkov iz zgodbe sklepajo o dogodkih,
ki so se zgodili v času pred tem. V jedru vprašanja je podana splošna trditev –
vprašanje dijakov ne napotuje k delu zgodbe, ki vsebuje ključne informacije (to-
rej k zadnjima dvema vrsticama). Vendar pa zaradi kratkosti celotnega besedi-
la dijaki lažje najdejo informacije, potrebne za odgovor na vprašanje. Ko najdejo
potrebne informacije, je povezava med besedami “motorno kolo”, “zveriženo”
in “boleti” zgolj stvar preprostega sklepanja.

92
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97