Page 100 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja bralne pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 6
P. 100
• Ker je članek napisan za ljudi na Norveškem, da jim da možnost za
primerjavo.

• Da bi ljudem na Norveškem pokazali, da v bistvu nimajo zelo visokih stavb!
Delno pravilen odgovor

Koda 1: Omeni, da SAS Plaza služi kot izhodišče ali primerjava, vendar ne omeni
norveških bralcev.
• Za primerjavo.
• Da imamo izhodišče.
• Da bi si lahko predstavljali, kakšno je merilo.

Nepravilen odgovor

Koda 0: Poda pomanjkljiv ali nejasen odgovor.

• 117 metrov je vseeno kar visoko.
Koda 9: • Ker je to ena najvišjih stavb na svetu.
• Visoka je 30 nadstropij ali več.
• To je najvišja stavba na Norveškem. [preveč nejasno – ne omeni povezave s

ciljnimi bralci besedila]
• Ker je norveška. [preveč nejasno – ne omeni povezave s ciljnimi bralci

besedila]
Poda odgovor, ki kaže nepravilno razumevanje besedila, ali neprepričljiv ali
neumesten odgovor.
• Je edina, v kateri je hotel. [drži, vendar ni bila zato vključena v to besedilo]
• Je edina brez konice na vrhu. [drži, vendar ni bila zato vključena v to

besedilo]
Ni odgovora.

To vprašanje je bilo težko. Nanj je pravilno odgovorila le približno četrtina dija-
kov. V kodirni shemi sta začrtani dve vrsti odgovorov, ki bi dijakom prinesli toč-
ke za pravilen odgovor. V predraziskavi sta imeli ti dve vrsti odgovorov različni
kodi, vendar so pridobljeni rezultati pokazali, da med sposobnostmi skupin dija-
kov, ki sta odgovarjali na ta dva načina, ni veliko razlike. Če bi bila naloga vključe-
na v izbor nalog za glavno raziskavo, bi bila torej kodirana z eno samo kodo za

100
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105