Page 98 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja bralne pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 6
P. 98
to vprašanje sta pravilno odgovorili približno dve tretjini dijakov. Zahtevnost
vprašanja je v tem, da morajo dijaki povezati informacije z različnih mest v bese-
dilu. Za pridobitev točk morajo dijaki povezati informacije iz vprašanja (“ko je bil
članek objavljen” in “dokončana stavba”) z uvodom v prikazu 1. V uvodu je na-
mreč pojasnjeno, da v času, ko je članek izšel, stolp Burj še ni bil dokončan, kar
izključi to na prvi pogled verjetno možnost pravilnega odgovora. Dijaki bi lahko
do pravilnega odgovora prišli tudi tako, da bi povezali letnico v uvodu v nalogo
(Članek “Visoke stavbe” je izšel leta 2006 v neki norveški reviji) z datumom pod
“stolpom Burj” v prikazu 2 (2008) in tako izključili to možnost. Dijaki, ki v vpra-
šanju preberejo samo “najvišja stavba” in kot odgovor navedejo najvišjo stavbo
v prikazu 2 (stolp Burj), pri tem vprašanju ne dobijo točk.

4. vprašanje: VISOKE STAVBE
Kakšno vrsto podakov podaja prikaz 1?

A Primerjavo višin različnih stavb.
B Skupno število stavb v različnih mestih.
C Število stavb, ki v različnih mestih presegajo določeno višino.
D Podatke o slogih stavb v različnih mestih.
Opredelitev vprašanja na podlagi izhodišč

Bralni kontekst oz. situacija Izobraževalni
Oblika besedila Nevezano besedilo
Tip besedila Razlaga
Bralni vidik Integracija in interpretacija: razvijanje širšega razumevanja
Namen vprašanja Posploševanje glede vrste informacije, podane v grafu
Oblika vprašanja Vprašanje zaprtega tipa

VISOKE STAVBE: TOČKOVANJE 4

Pravilen odgovor
Koda 1: C. Število stavb, ki v različnih mestih presegajo določeno višino.

98
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103