Page 90 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja bralne pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 6
P. 90
ESTILO V SUPERMARKETU: TOČKOVANJE 6

Pravilen odgovor

Koda 1: Omeni dejstvo, da po datumu roka uporabe prepoznamo serijo spornih
piškotov.
• Da bi prepoznali zavitke te serije.
• Tako vemo, v katerih zavitkih so arašidi.

Nepravilen odgovor

Koda 0: Omeni, kdaj je treba piškote pojesti.
Koda 9: • Ker je to takrat, ko jih jemo.
• Da bi nam povedali, kdaj naj pojemo piškote.
• Tako jih ne bomo predolgo hranili.
• Da bi nam povedali, kdaj jim poteče rok uporabe.
Poda pomanjkljiv ali nejasen odgovor.
• To je datum.
Poda odgovor, ki kaže nepravilno razumevanje besedila ali neprepričljiv ali
neumesten odgovor.
• Da bi vedeli, do kdaj velja obvestilo.
Ni odgovora.

Na to vprašanje je v predraziskavi pravilno odgovorila manj kot ena tretjina di-
jakov. To dokazuje, da karakteristiki, kot sta kratkost in enostavnost besedila, le
delno pojasnjujeta težavnost naloge in vprašanja. Vprašanje od dijaka zahteva,
da ugotovi namen določenega dela besedila. Težavnost vprašanja lahko pojasni-
mo s tem, da se morajo dijaki osredotočiti na prepoznavanje namena le v tem,
določenem delu besedila. Dijaki, ki so kot odgovor navajali splošen razlog za na-
vedbo datuma na embalaži, niso prejeli točk za pravilen odgovor. V tem pogle-
du je pravilen odgovor v nasprotju s pričakovanim, kar je preverjen pokazatelj
težavnosti nalog.

90
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95