Page 94 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja bralne pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 6
P. 94
speva k nezahtevnosti vprašanja, tako da je dostopno tudi dijakom z nizkimi
bralnimi kompetencami.
6. vprašanje: MOTORNO KOLO
Zakaj avtor začne zgodbo z vprašanjem?
A Ker želi izvedeti odgovor.
B Da bi bralca pritegnil k zgodbi.
C Ker je na to vprašanje težko odgovoriti.
D Da bi bralca opomnil, da se kaj takega ne zgodi pogosto.
Opredelitev vprašanja na podlagi izhodišč
Bralni kontekst oz. situacija Osebni
Oblika besedila Vezano besedilo
Tip besedila Pripoved
Bralni vidik Razmišljanje o … in vrednotenje besedila
Namen vprašanja Prepoznati namen tega, da zgodbo pričnemo z retoričnim
vprašanjem
Oblika vprašanja Vprašanje izbirnega tipa
MOTORNO KOLO: TOČKOVANJE 6
Pravilen odgovor
Koda 1: B. Da bi bralca pritegnil k zgodbi.
Nepravilen odgovor
Koda 0: Drugi odgovori.
Koda 9: Ni odgovora.
94
bralnimi kompetencami.
6. vprašanje: MOTORNO KOLO
Zakaj avtor začne zgodbo z vprašanjem?
A Ker želi izvedeti odgovor.
B Da bi bralca pritegnil k zgodbi.
C Ker je na to vprašanje težko odgovoriti.
D Da bi bralca opomnil, da se kaj takega ne zgodi pogosto.
Opredelitev vprašanja na podlagi izhodišč
Bralni kontekst oz. situacija Osebni
Oblika besedila Vezano besedilo
Tip besedila Pripoved
Bralni vidik Razmišljanje o … in vrednotenje besedila
Namen vprašanja Prepoznati namen tega, da zgodbo pričnemo z retoričnim
vprašanjem
Oblika vprašanja Vprašanje izbirnega tipa
MOTORNO KOLO: TOČKOVANJE 6
Pravilen odgovor
Koda 1: B. Da bi bralca pritegnil k zgodbi.
Nepravilen odgovor
Koda 0: Drugi odgovori.
Koda 9: Ni odgovora.
94