Page 89 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja bralne pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 6
P. 89
a 9: (5B) Arašidi so lahko nevarni.
• (5A) Vrgel bi jih stran.

(5B) Rok uporabe jim je potekel.
Ni odgovora.

To vprašanje od dijaka zahteva, da oblikuje hipoteze o njegovem najverjetnej-
šem odzivu na informacijo v besedilu. Ker vprašanje zahteva presojanje, ki te-
melji na osebnih preferencah oz. vedenju, ga uvrščamo v kategorijo razmišlja-
nje o … in vrednotenje besedila. Kodirna shema navaja, da je sprejemljiv širok
spekter odgovorov, v kolikor je odgovor skladen z dvema poglavitnima idejama:
prvič, da je piškote mogoče vrniti, in drugič, da piškoti predstavljajo potencial-
no nevarnost. Vprašanje je lahko, saj je nanj pravilno odgovorila večina dijakov v
predraziskavi. Razlog je najverjetneje v nizkem nivoju refleksije, ki ga vprašanje
od dijaka zahteva: pri pojasnjevanju osebne preference pri ravnanju s hrano, ki
je dobro poznana tema, ni potrebno nobeno specializirano znanje.

6. vprašanje: OBVESTILO V SUPERMARKETU
Zakaj sta v obvestilu navedena datuma roka uporabe?
............................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................

Opredelitev vprašanja na podlagi izhodišč

Bralni kontekst oz. situacija Javni
Oblika besedila Nevezano besedilo
Tip besedila Navodila
Bralni vidik Integracija in interpretacija: razvijanje interpretacije
Namen vprašanja Prepoznati namen običajne značilnosti, vključene v kratko
besedilo
Oblika vprašanja Vprašanje odprtega tipa

89
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94