Page 137 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja bralne pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 6
P. 137
tem vprašanju, ki zahteva iskanje in dostopanje do informacij, morajo dijaki
poiskati in razporediti različne drobce informacij – imena postaj – in tako obli-
kovati načrt poti. Gre za simulacijo izkušnje iz resničnega življenja, ki zahteva po-
zorno branje nevezanega besedila. Vprašanje je oblikovano tako, da morajo di-
jaki za uspešno opravljeno nalogo uporabiti pogojne informacije – informacije,
ki se nahajajo zunaj glavnega dela besedila. Da bi dobili točke za pravilen odgo-
vor, morajo torej dijaki uporabiti informacijo iz legende – torej podatek o tem,
da je del mreže prog še v izgradnji. Dijaki, ki upoštevajo to pogojno informacijo,
ugotovijo, da je pot, ki se zdi najkrajša, trenutno neuporabna. Zahteva po upo-
rabi pogojne informacije znatno poveča zahtevnost vprašanj. Točke za pravilen
odgovor je pri tem vprašanju dobila le približno tretjina dijakov iz predraziska-
ve. Vendar pa je več kot polovica ostalih dijakov, ki so pri načrtovanju poti upo-
rabili postaje na progi 5, dobilo točke za delno pravilen odgovor. Pokazali so na-
mreč, da so v vseh pogledih razen enega (čeprav je bil, praktično gledano, ravno
ta pogled bistven) razumeli priklicane informacije in jih znali uporabiti. Primera
pravilnega in delno pravilnega odgovora sta prikazana spodaj.

137
   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142