Page 219 - Vesna Pobežin (ur.), Drugo pedagoškega diskurza, Dissertationes 23, Digitalna knjižnica, Pedagoški inštitut 2013
P. 219
pisanja, ura računanja 219  
in ura ovac – kaj pomeni biti
intelektualec?
Writing, Arithmetic and Sheep
– What Does It Mean to Be
an Intellectual?

Goran Vranešević

Povzetek

Prispevek obravnava pojmovno dovršitev lika intelektualca. Na primeru Sovjetske
zveze pokaže, da intelektualec ni zavezan samo javnemu umovanju in hranjenju ve-
dnosti, saj ima ključno vlogo pri izobraževanju občestva ter s tem tudi pri oblikova-
nju družbene realnosti. Intelektualec lahko to nalogo udejanji le toliko, kolikor se
brezpogojno zaveže svojemu poslanstvu. S tem je neizogibno povezano tudi vpraša-
nje, kaj pravzaprav je intelektualec.
Ključne besede: intelektualec, vednost, Fichte, izobraževanje, Sovjetska zveza

Abstract

This paper discusses the conceptual completion of the intellectual figure. It uses the
example of the Soviet intellectual to show that the intellectual as such is not only
committed to public reasoning and knowledge-keeping but is also pivotal in the pro-
cess of educating the community and thereby in shaping the social reality. The intel-
lectual can accomplish this task only insofar he unconditionally bounds his being
to such a mission. This is inextricably linked to the question: what exactly is an in-
tellectual.
Key words: intellectual, knowledge, Fichte, education, Soviet Union

Ko ravnamo s tematiko, pri kateri prepogosto zamahnemo z roko,
najsi bo to zaradi nezainteresiranosti, samoumevnosti ali gole od-
večnosti, je to znak, da smo na sledi nečemu resnemu. Lahko bi
naštevali plejado takšnih ali drugačnih fenomenov, ki so izginili iz go-
vorice, vendar bi si lahko drznili trditi, da so v sodobnosti najtemeljitej-
ši izbris doživeli zavezniki umovanja. Sredi te čistke stoji lik intelektu-
alca, ki se za razliko od ostalih »razumnikov« zavzema tudi za javno
   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224