Page 107 - Vesna Pobežin (ur.), Drugo pedagoškega diskurza, Dissertationes 23, Digitalna knjižnica, Pedagoški inštitut 2013
P. 107
čenje idej o visokem šolstvu 107
v Evropi: diskurzi, ideje
in konceptualne podlage
bolonjskega procesa
Confronting Ideas on Higher Education:
Discourses, Ideas and Conceptual
Background of the Bologna Process
Klemen Miklavič
Povzetek
Bolonjski proces je osrednja politična pobuda evropeizacije visokega šolstva in brž-
kone najbolj vplivno vseevropsko usklajevanje politik na področju visokega šolstva z
znatnim učinkom v posameznih evropskih državah. Članek je posvečen raziskova-
nju idejnega ozadja bolonjskega procesa. Avtor obravnava in kontekstualizira različ-
ne, pogosto nasprotujoče si koncepte in ideje, ki se pojavljajo v diskurzih bolonjske-
ga procesa, ter raziskuje vlogo akterjev pri tvorjenju, koordinaciji, legitimaciji ter ko-
munikaciji diskurzov in idej. Iz bolonjskega procesa je mogoče izluščiti tri idejne to-
kove: prvega sestavljajo pragmatične ideje o univerzah v službi gospodarskega razvo-
ja in evropske konkurenčnosti; drugega simbolizira sklicevanje na visoko šolstvo kot
javno dobro v povezavi z demokratičnimi vrednotami povojne Evrope, medtem ko
se tretji nanaša na težnjo po obravnavanju visokega šolstva kot donosne industrije na
globalnem trgu storitev. Identifikacija idej v bolonjskem procesu prispeva k razume-
vanju diskurzivnega pomena in vloge visokega šolstva v sodobnih evropskih druž-
bah.
Ključne besede: visoko šolstvo, bolonjski proces, diskurz, ideje, Evropa, gospodar-
stvo znanja
Abstract
The Bologna Process is the central political initiative in the context of the Europe-
anisation of higher education and perhaps the most influential pan-European poli-
cy initiative addressing the higher education and affecting the national-level polici-
es. The paper is dedicated to the ideational background of the Bologna Process. In
this paper the author examines and contextualises various, often opposing ideas and
concepts appearing in the discourse of the Bologna Process and discusses the role
of agents involved in generating, coordinating, legitimising and communicating di-
v Evropi: diskurzi, ideje
in konceptualne podlage
bolonjskega procesa
Confronting Ideas on Higher Education:
Discourses, Ideas and Conceptual
Background of the Bologna Process
Klemen Miklavič
Povzetek
Bolonjski proces je osrednja politična pobuda evropeizacije visokega šolstva in brž-
kone najbolj vplivno vseevropsko usklajevanje politik na področju visokega šolstva z
znatnim učinkom v posameznih evropskih državah. Članek je posvečen raziskova-
nju idejnega ozadja bolonjskega procesa. Avtor obravnava in kontekstualizira različ-
ne, pogosto nasprotujoče si koncepte in ideje, ki se pojavljajo v diskurzih bolonjske-
ga procesa, ter raziskuje vlogo akterjev pri tvorjenju, koordinaciji, legitimaciji ter ko-
munikaciji diskurzov in idej. Iz bolonjskega procesa je mogoče izluščiti tri idejne to-
kove: prvega sestavljajo pragmatične ideje o univerzah v službi gospodarskega razvo-
ja in evropske konkurenčnosti; drugega simbolizira sklicevanje na visoko šolstvo kot
javno dobro v povezavi z demokratičnimi vrednotami povojne Evrope, medtem ko
se tretji nanaša na težnjo po obravnavanju visokega šolstva kot donosne industrije na
globalnem trgu storitev. Identifikacija idej v bolonjskem procesu prispeva k razume-
vanju diskurzivnega pomena in vloge visokega šolstva v sodobnih evropskih druž-
bah.
Ključne besede: visoko šolstvo, bolonjski proces, diskurz, ideje, Evropa, gospodar-
stvo znanja
Abstract
The Bologna Process is the central political initiative in the context of the Europe-
anisation of higher education and perhaps the most influential pan-European poli-
cy initiative addressing the higher education and affecting the national-level polici-
es. The paper is dedicated to the ideational background of the Bologna Process. In
this paper the author examines and contextualises various, often opposing ideas and
concepts appearing in the discourse of the Bologna Process and discusses the role
of agents involved in generating, coordinating, legitimising and communicating di-