Page 169 - Marjan Šimenc (ur.), Razvoj državljanske vzgoje v Republiki Sloveniji, Dissertationes 22, Digitalna knjižnica, Pedagoški inštitut 2012
P. 169
zetek 

Pričujoča monografija prinaša rezultate evalvacijske študije, katere
središčni cilj je bilo ovrednotenje učnega načrta za državljansko in
domovinsko vzgojo ter etiko iz leta 2008 in v navezavi nanj učnega na-
črta za državljansko vzgojo in etiko ter učnega načrta za predmet druž-
ba. Kot osnova za to ovrednotenje je bilo opravljeno več analiz, in si-
cer: [i] premislek teoretskih razprav na področju državljanske vzgoje; [ii]
pregled pomembnih mednarodnih dokumentov s področja državljan-
ske vzgoje; [iii] analiza nekaterih temeljnih konceptov s področja dr-
žavljanske vzgoje; [iv] analiza zastopanosti posameznih družboslovnih
vsebin v okviru predmeta družba ter državljanska in domovinska vzgoja
ter etika; ter [v] analiza rezultatov mednarodnih primerjalnih raziskav
na področju državljanske vzgoje. Pričujoča monografija tako obravnava
različna vprašanja, ki jih odpira problematika državljanske vzgoje v so-
dobni pluralni družbi, s posebnim poudarkom na umestitvi tega vsebin-
skega področja v osnovnošolski kurikulum.

Uvodni del monografije umešča problematiko državljanske vzgoje v
širši okvir družbenih sprememb, ki so vplivale na povečan interes teore-
tikov, snovalcev politik in pedagoških delavcev na vsebinskem področju
državljanske vzgoje in teorije državljanstva. Poseben poudarek je name-
njen obravnavi družbenega konteksta različnih pojmovanj državljanstva
(npr. liberalno in republikansko) ter predstavitvi problemov in izzivov,
s katerimi se soočajo različna pojmovanja državljanstva. Sledi predstavi-
tev problematike statusa, ciljev in utemeljitve državljanske vzgoje v so-
dobni pluralni družbi ter analiza sodobnih teorij oz. modelov državljan-
ske vzgoje, ki določajo okvir teoretičnih razprav o državljanski vzgoji.
   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174