Page 169 - Marjan Šimenc (ur.), Razvoj državljanske vzgoje v Republiki Sloveniji, Dissertationes 22, Digitalna knjižnica, Pedagoški inštitut 2012
P. 169
zetek
Pričujoča monografija prinaša rezultate evalvacijske študije, katere
središčni cilj je bilo ovrednotenje učnega načrta za državljansko in
domovinsko vzgojo ter etiko iz leta 2008 in v navezavi nanj učnega na-
črta za državljansko vzgojo in etiko ter učnega načrta za predmet druž-
ba. Kot osnova za to ovrednotenje je bilo opravljeno več analiz, in si-
cer: [i] premislek teoretskih razprav na področju državljanske vzgoje; [ii]
pregled pomembnih mednarodnih dokumentov s področja državljan-
ske vzgoje; [iii] analiza nekaterih temeljnih konceptov s področja dr-
žavljanske vzgoje; [iv] analiza zastopanosti posameznih družboslovnih
vsebin v okviru predmeta družba ter državljanska in domovinska vzgoja
ter etika; ter [v] analiza rezultatov mednarodnih primerjalnih raziskav
na področju državljanske vzgoje. Pričujoča monografija tako obravnava
različna vprašanja, ki jih odpira problematika državljanske vzgoje v so-
dobni pluralni družbi, s posebnim poudarkom na umestitvi tega vsebin-
skega področja v osnovnošolski kurikulum.
Uvodni del monografije umešča problematiko državljanske vzgoje v
širši okvir družbenih sprememb, ki so vplivale na povečan interes teore-
tikov, snovalcev politik in pedagoških delavcev na vsebinskem področju
državljanske vzgoje in teorije državljanstva. Poseben poudarek je name-
njen obravnavi družbenega konteksta različnih pojmovanj državljanstva
(npr. liberalno in republikansko) ter predstavitvi problemov in izzivov,
s katerimi se soočajo različna pojmovanja državljanstva. Sledi predstavi-
tev problematike statusa, ciljev in utemeljitve državljanske vzgoje v so-
dobni pluralni družbi ter analiza sodobnih teorij oz. modelov državljan-
ske vzgoje, ki določajo okvir teoretičnih razprav o državljanski vzgoji.
Pričujoča monografija prinaša rezultate evalvacijske študije, katere
središčni cilj je bilo ovrednotenje učnega načrta za državljansko in
domovinsko vzgojo ter etiko iz leta 2008 in v navezavi nanj učnega na-
črta za državljansko vzgojo in etiko ter učnega načrta za predmet druž-
ba. Kot osnova za to ovrednotenje je bilo opravljeno več analiz, in si-
cer: [i] premislek teoretskih razprav na področju državljanske vzgoje; [ii]
pregled pomembnih mednarodnih dokumentov s področja državljan-
ske vzgoje; [iii] analiza nekaterih temeljnih konceptov s področja dr-
žavljanske vzgoje; [iv] analiza zastopanosti posameznih družboslovnih
vsebin v okviru predmeta družba ter državljanska in domovinska vzgoja
ter etika; ter [v] analiza rezultatov mednarodnih primerjalnih raziskav
na področju državljanske vzgoje. Pričujoča monografija tako obravnava
različna vprašanja, ki jih odpira problematika državljanske vzgoje v so-
dobni pluralni družbi, s posebnim poudarkom na umestitvi tega vsebin-
skega področja v osnovnošolski kurikulum.
Uvodni del monografije umešča problematiko državljanske vzgoje v
širši okvir družbenih sprememb, ki so vplivale na povečan interes teore-
tikov, snovalcev politik in pedagoških delavcev na vsebinskem področju
državljanske vzgoje in teorije državljanstva. Poseben poudarek je name-
njen obravnavi družbenega konteksta različnih pojmovanj državljanstva
(npr. liberalno in republikansko) ter predstavitvi problemov in izzivov,
s katerimi se soočajo različna pojmovanja državljanstva. Sledi predstavi-
tev problematike statusa, ciljev in utemeljitve državljanske vzgoje v so-
dobni pluralni družbi ter analiza sodobnih teorij oz. modelov državljan-
ske vzgoje, ki določajo okvir teoretičnih razprav o državljanski vzgoji.