Page 86 - Darko Štrajn, Umetnost v realnosti, Dissertationes 18
P. 86
Umetnost v realnosti
❙6 doks je bil množični obisk razstave Entar-
J. Goebbels na otvoritvi tete Kunst, ki so jo odprli 19. julija 1937 v
Münchenu (pozneje so jo prenesli še v dru-
razstave degenerirane ga nemška in avstrijska mesta). Menda si še
umetnosti, l.1937. nobene razstave modernistične umetno-
sti ni ogledalo tako veliko število obisko-
valcev, ki jih je po konservativnih ocenah
bilo kake tri milijone. Ta razstava, kjer so
razstavili preko šeststopetdeset eksponatov
(slik, kipov, knjig...) je bila po vseh poroči-
lih samo vrh ledene gore, saj so sicer v naci-
stični Nemčiji na tisoče umetnin zaplenili,
jih v boljših primerih prodali na avkcijah
in v slabših tudi uničili. Pa vendar je vzpo-
redno razstavo Die Große Deutsche Kun-
stausstellung, ki je predstavila »pravo nem-
ško umetnost« obiskalo vsega okoli štiri-
sto tisoč ljudi, kar pomeni, da se je nacistič-
na »estetizacija politike« kot jo je oprede-
❙6 doks je bil množični obisk razstave Entar-
J. Goebbels na otvoritvi tete Kunst, ki so jo odprli 19. julija 1937 v
Münchenu (pozneje so jo prenesli še v dru-
razstave degenerirane ga nemška in avstrijska mesta). Menda si še
umetnosti, l.1937. nobene razstave modernistične umetno-
sti ni ogledalo tako veliko število obisko-
valcev, ki jih je po konservativnih ocenah
bilo kake tri milijone. Ta razstava, kjer so
razstavili preko šeststopetdeset eksponatov
(slik, kipov, knjig...) je bila po vseh poroči-
lih samo vrh ledene gore, saj so sicer v naci-
stični Nemčiji na tisoče umetnin zaplenili,
jih v boljših primerih prodali na avkcijah
in v slabših tudi uničili. Pa vendar je vzpo-
redno razstavo Die Große Deutsche Kun-
stausstellung, ki je predstavila »pravo nem-
ško umetnost« obiskalo vsega okoli štiri-
sto tisoč ljudi, kar pomeni, da se je nacistič-
na »estetizacija politike« kot jo je oprede-