Page 93 - Edvard Vrečko (ur.), Primož Trubar: Nemški spisi 1550-1581, Zbrana dela Primoža Trubarja 11
P. 93
Predgovor 70. Johannes Sleidanus,
vere njihovih prednikov, ko so bili ljudje bogabo- (1505–1556), rojen v
ječi in letine dobre. Schleidenu (Eifel), je
avtor na osnovi arhivov
To lažnivo in hinavsko razglašanje ter vpitje ne- strogo kronološke
katerih omenjenih duhovnikov o čistem nauku predstavitve dogodkov
svetega evangelija ter nevednost in preprostost v času od 1517 do 1555
ubogega slovenskega in hrvaškega ljudstva v ver- De statu religionis et reipu-
skih zadevah so me spodbudili in prisilili v to, da blicae Carolo V. caesare
sem sedaj v vsej naglici poleg svojega ostalega de- commentarium libri XXVI.
la, prevajanja in oznanjanja prevedel v slovenski je- O. Sakrausky, n. d., 161.
zik ter dal natisniti z latinskimi črkami tudi augs-
burško veroizpoved (kmalu bo natisnjena tudi v
hrvaški in cirilični pisavi). S tem bo omenjeno
majhno preprosto slovensko ljudstvo temeljito se-
znanjeno s tem, da ta prava krščanska vera z vsemi
svojimi nauki ni oznanjana in sprejeta samo pri
njih, temveč tudi v nekaterih drugih kraljestvih ter
mnogih kneževinah, mestih in deželah. Tako bo-
do vendar vedeli, kakšno vero imajo Nemci in
drugi narodi, ki jih imenujemo luteranske, zakaj so
pristopili k tej veri, papeževo pa zapustili. V slede-
čem slovenskem predgovoru jim pripovedujem in
pošteno razlagam iz Sleidana70 in drugih zgodovi-
nopiscev, kaj je pokojnega božjega služabnika
doktorja Martina Luthra spodbudilo, da je pisal
zoper papeške odpustke, njegov nauk, krive služ-
93
vere njihovih prednikov, ko so bili ljudje bogabo- (1505–1556), rojen v
ječi in letine dobre. Schleidenu (Eifel), je
avtor na osnovi arhivov
To lažnivo in hinavsko razglašanje ter vpitje ne- strogo kronološke
katerih omenjenih duhovnikov o čistem nauku predstavitve dogodkov
svetega evangelija ter nevednost in preprostost v času od 1517 do 1555
ubogega slovenskega in hrvaškega ljudstva v ver- De statu religionis et reipu-
skih zadevah so me spodbudili in prisilili v to, da blicae Carolo V. caesare
sem sedaj v vsej naglici poleg svojega ostalega de- commentarium libri XXVI.
la, prevajanja in oznanjanja prevedel v slovenski je- O. Sakrausky, n. d., 161.
zik ter dal natisniti z latinskimi črkami tudi augs-
burško veroizpoved (kmalu bo natisnjena tudi v
hrvaški in cirilični pisavi). S tem bo omenjeno
majhno preprosto slovensko ljudstvo temeljito se-
znanjeno s tem, da ta prava krščanska vera z vsemi
svojimi nauki ni oznanjana in sprejeta samo pri
njih, temveč tudi v nekaterih drugih kraljestvih ter
mnogih kneževinah, mestih in deželah. Tako bo-
do vendar vedeli, kakšno vero imajo Nemci in
drugi narodi, ki jih imenujemo luteranske, zakaj so
pristopili k tej veri, papeževo pa zapustili. V slede-
čem slovenskem predgovoru jim pripovedujem in
pošteno razlagam iz Sleidana70 in drugih zgodovi-
nopiscev, kaj je pokojnega božjega služabnika
doktorja Martina Luthra spodbudilo, da je pisal
zoper papeške odpustke, njegov nauk, krive služ-
93