Page 129 - Alenka Gril in Asja Videčnik, Oblikovanje državljanske identitete mladih v šoli, Digitalna knjižnica, Documenta 3
P. 129
reda. Učenci in dijaki iz bolj medsebojno povezanih razredov so torej bolj naklonjeni
diskusijam na šoli.

Soglašanje z javnimi diskusijami v šoli niti argumentacija zanje se ni povezovala z
osebnimi izkušnjami participacije.

Primeri problemov za javne diskusije v šoli

Mladostniki so navedli dva ali več različnih problemov, za katere so menili, da bi bilo
potrebno v šoli o njih odprto razpravljati. Najprej smo jih kategorizirali po posameznih
področjih, iz katerih so izvirali, nato pa smo jih združili v širše kategorije drugega reda, ki
jih predstavljamo v nadaljevanju:

§ Kategorija drugega reda »1. individualni problemi« je sestavljena iz naslednjih
področij problemov: 1. medosebni odnosi (npr. prijateljstva), 2. dom, družina, 3. šola,
razred, pouk (npr. odnos učitelj-dijak), 4. odvisnosti (npr. droge), 5. spolnost (npr. par-
tnerstvo), 6. nasilje, 12. denar in 13. zdravje (npr. prehrana).
§ Kategorija drugega reda »2. družbeni problemi« je sestavljena iz področij: 7.
družbene neenakosti – družbeni odnosi, vsakdanje življenje (npr. revščina), 8. družbe-
ne norme, vrednote, morala, kultura (npr. enakopravnost), 9. narodnost, rasa, vera, 10.
okolje, tehnologija in 11. politika, zakoni.
§ Kategorija »3. individualni in družbeni problemi« pa je kombinacija prvih dveh
kategorij.

Tabela 2: Kategorije primerov za javne diskusije v šoli.

2. red kategorij 1. red kategorij   primeri
1. individualni 1. medosebni odnosi
OŠ: Izobčenje iz družbe.
2. dom, družina Žalitve.
Posmehovanje.
Nagajanje.

SŠ: Žalitve, posmehovanje.
Odnosi med dijaki in učitelji.
Medsebojni odnosi.
Izboljšanje medosebnih odnosov.

OŠ: O družini.
O težavah doma.
Problemi doma; starši tepejo.

SŠ: Odnosi v družinah.
Stiske v družinah.
O istospolnih družinah.


   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134