Page 85 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 85
ikanje s prsti
Namen in cilji dejavnosti
Otroci se izražajo z osnovnimi barvami in jih igrivo mešajo, ugotavljajo, kako se spreminja barva
in kako se barve mešajo.
Učna sredstva in materiali
Zaščitni trak, prstne barve (modra, rumena, rdeča), posode za barve, zaščitna oblačila.
Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
Za slikanje izberite čisto pralno površino in pripravite dve posodi z barvami.
Z zaščitnim trakom razdelite večjo risalno površino na štiri enake dele.
Otroci oblečejo zaščitna oblačila.
Dejavnost pripravite v bližini kopalnice oziroma pripravite vodo, kjer si bodo otroci lahko umili roke.
Potek dejavnosti
Na večjem listu papirja slikajo štirje otroci. Dva otroka slikata na eni strani, druga dva pa na drugi
strani lista, do mesta, ki je označeno z zaščitnim trakom.
Po določenem času slikanja odstranite trak, tako da lahko slikajo po celotni površini, ne glede na
prostorske omejitve.
Z mešanjem osnovnih barv se pojavljajo nove barve. Otroci naj jih poimenujejo.
Nadgradnja dejavnosti
Naredite »odtis« slike. Vzemite kos časopisa in ga položite na obarvano površino. Nato ponovno
odtisnite sliko na belem papirju.
V poletnem času dejavnost pripravite na prostem in otrokom omogočite, da slikajo s podplati.
Sodelovanje z družinami
Vzpodbudite starše, da slikajo skupaj z otroki na večjih formatih. Takšen način ustvarjanja otroka
osvobaja ustaljenih navad in mu omogoča kreativnost.
Vzorci
Namen in cilji dejavnosti
Prepoznavanje vzorcev je osnovna sposobnost za razvoj matematičnega mišljenja. Številski sistem je
oblikovan na osnovi zbirke vzorcev. Izkušnje z vzorci so lahko vizualne, govorne ali telesne.
Otroci razvijajo koncepte za razumevanja matematike.
Učna sredstva in materiali
Različne tkanine, tapete, dekorativni material, pokrovi od steklenic, ključi, gumbi, različni liki,
kamni, zamaški iz plute, paličice, obarvane kocke ipd.
Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
Pripravite sredstva.
Na predloge narišite različne vzorce.
Z otroki opazujte in primerjajte različne vzorce v okolici.
85
Namen in cilji dejavnosti
Otroci se izražajo z osnovnimi barvami in jih igrivo mešajo, ugotavljajo, kako se spreminja barva
in kako se barve mešajo.
Učna sredstva in materiali
Zaščitni trak, prstne barve (modra, rumena, rdeča), posode za barve, zaščitna oblačila.
Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
Za slikanje izberite čisto pralno površino in pripravite dve posodi z barvami.
Z zaščitnim trakom razdelite večjo risalno površino na štiri enake dele.
Otroci oblečejo zaščitna oblačila.
Dejavnost pripravite v bližini kopalnice oziroma pripravite vodo, kjer si bodo otroci lahko umili roke.
Potek dejavnosti
Na večjem listu papirja slikajo štirje otroci. Dva otroka slikata na eni strani, druga dva pa na drugi
strani lista, do mesta, ki je označeno z zaščitnim trakom.
Po določenem času slikanja odstranite trak, tako da lahko slikajo po celotni površini, ne glede na
prostorske omejitve.
Z mešanjem osnovnih barv se pojavljajo nove barve. Otroci naj jih poimenujejo.
Nadgradnja dejavnosti
Naredite »odtis« slike. Vzemite kos časopisa in ga položite na obarvano površino. Nato ponovno
odtisnite sliko na belem papirju.
V poletnem času dejavnost pripravite na prostem in otrokom omogočite, da slikajo s podplati.
Sodelovanje z družinami
Vzpodbudite starše, da slikajo skupaj z otroki na večjih formatih. Takšen način ustvarjanja otroka
osvobaja ustaljenih navad in mu omogoča kreativnost.
Vzorci
Namen in cilji dejavnosti
Prepoznavanje vzorcev je osnovna sposobnost za razvoj matematičnega mišljenja. Številski sistem je
oblikovan na osnovi zbirke vzorcev. Izkušnje z vzorci so lahko vizualne, govorne ali telesne.
Otroci razvijajo koncepte za razumevanja matematike.
Učna sredstva in materiali
Različne tkanine, tapete, dekorativni material, pokrovi od steklenic, ključi, gumbi, različni liki,
kamni, zamaški iz plute, paličice, obarvane kocke ipd.
Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
Pripravite sredstva.
Na predloge narišite različne vzorce.
Z otroki opazujte in primerjajte različne vzorce v okolici.
85