Page 90 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 90
adgradnja dejavnosti
Napnite vrvice po dolžini pokrova od zgornjega do spodnjega dela. Otroci naj s plastično šivan-
ko in nitko prepletajo napete vzdolžne nitke zaporedoma tako kot pri statvah za tkanje. Nitke naj
otroci prepletajo tesno drugo ob drugi, da bo tkanje trdno (otrokom pomagajte pri zategovanju nit-
ke). Tkejo lahko tudi s prsti.
Tkanje lahko popestrite z vpletanjem različnih kroglic, peres ...
Otroci naj prepletajo vrvi, elastiko, volno med mizami, stoli, pletejo naj ptičja gnezda in pajkove mreže.
Uporabite ribiško mrežo, ki jo pritrdite na lesen okvir. Otroci naj prepletajo trakove skozi mrežo
in oblikujejo svoje tkane vzorce.

Sodelovanje z družinami
V vrtec povabite tkalca oziroma osebo, ki bo otrokom in staršem predstavila tehniko tkanja. Vzpod-
budite starše, da z otroki tkejo na pokrovih škatel ali si izdelajo lesene statve.

Ravnotežje

Namen in cilji dejavnosti
Otroci spoznavajo koncepte ravnotežja, težnosti in teže. Zgodnje izkušnje iz tega področja prispe-
vajo k razvoju matematičnega mišljenja in k razumevanju prostorskih odnosov.

Učna sredstva in materiali
Obešalniki, blago za zaščito obešalnika, lepilo, svinčniki, vrvica, nitka, škatle različnih velikosti,
različni liki, škarje, lepilni trak.

Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
 Obešalnike ovijte z blagom ali barvnimi trakovi, krep papirjem ali volnenimi nitkami (zaščiti-

te vse ostre dele obešalnika).
 Z otroki pripravite škatle in nanje prilepite vrvice.
 V igralnici napnite vrvico, kamor bodo otroci obesili obešalnik.

Potek dejavnosti
Dejavnost pričnite z vajami za ravnotežje: otroci hodijo po ravni črti, vrvi, zamahujejo z eno nogo,
stojijo na eni nogi, se zibajo na veliki žogi leže na trebuhu, hodijo po robu peskovnika.
Nadaljujte z obešanjem različnih škatel oziroma likov na obešalnik. Otroci naj obešajo, dokler ne
dosežejo najboljšega položaja za ravnotežje. Pri tem eksperimentirajo, predvidevajo, poskušajo in
spoznavajo odnos med vzrokom in posledico.
Obešalnike s škatlami razobesite po prostoru.

90
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95