Page 81 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 81
adgradnja dejavnosti
Pripravite nekaj primerov knjig različnih oblik. Otroci naj si izberejo obliko in temo knjige, ki jim
je najbolj všeč. Pri mlajših otrocih izdelajte prvo in zadnjo stran knjige in jo napolnite z nekaj pra-
znimi listi.
Starejši otroci bodo morda sami želeli oblikovati knjigo posebne oblike. Ponudite jim pomoč, če jo
potrebujejo.
Otrokom predstavite različne načine vezave knjige.
Otroci lahko izdelajo knjigo o številih, pomembnih za njih – npr. koliko so stari, hišno številko,
starost članov družine, število družinskih članov itd.

Sodelovanje z družinami
Organizirajte delavnico za starše in otroke, kjer boste skupaj izdelovali knjige.

Igranje z glasovi in črkami

Namen in cilji dejavnosti
Ugotavljanje podobnosti in razlik.
Urejanje črk po abecedi, razvijanje predbralnih spretnosti.

Učna sredstva in materiali
Kartonska embalaža, debelejši barvni papir, karte (po pet za vsakega otroka), prozorna folija, škar-
je, lepilo, flomastri.

Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
 Za vsako črko abecede pripravite po en kos kartonske embalaže.
 Embalažo očistite in jo oblepite z barvnim papirjem, nato jo označite s črko.
 Izdelajte še štiri dodatne karte za vsako črko abecede.

Potek dejavnosti
Otroke vzpodbudite, da ob dejavnosti razvrščanja črk le-te tudi poimenujejo.

Nadgradnja dejavnosti
V posamezno kartonsko embalažo, označeno z določeno črko, naj otroci vstavljajo slike predmetov,
ki se začnejo na glas, ustrezen črki na embalaži.

Sodelovanje z družinami
Starše spodbujajte k vsakodnevnemu branju otrokom. Branje naj postane rutina pred spanjem ali
v poljubnem delu dneva. Z otroki naj se pogovarjajo o prebranem, pri tem naj uporabljajo čim več
odprtih vprašanj.

81
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86