Page 80 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 80
aj so izbrali ravno ta predmet. Spodbujajo naj jih k argumentiranju, prepričevanju, zagovarja-
nju svoje odločitve. Otroke naj seznanijo z uporabo posameznih predmetov, tako da bodo njihovo
uporabo lahko predstavili vrstnikom v skupini.

Osebna knjiga

Namen in cilji dejavnosti
Z oblikovanjem osebne knjige krepimo otrokovo samopodobo in vzpodbujamo otrokov jezikov-
ni razvoj.

Učna sredstva in materiali
Debelejši barvni papir, škarje, spenjač, gumijast trak, karton, vrvica ali nitka, lepilo, luknjač, spon-
ka za papir, stare revije, razglednice, fotografije ipd.

Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
 Za platnice uporabite trši papir oziroma karton, vmes vstavite bele liste. Preluknjajte s pomočjo

luknjača in zvežite.
 Otroke spodbudite k oblikovanju osebne knjige. Opisujejo lahko sebe ali svojo najljubšo žival,

knjigo, stvari, ki jih radi počnejo. Zapisujte, kar otrok pripoveduje. Knjigo opremite s fotografi-
jami, ilustracijami, slikami iz revij, razglednicami ipd.
Slika 37: Osebna knjiga

Potek dejavnosti
Z otroki se pogovarjajte o neponovljivosti, enkratnosti vsakega od njih – o lastnostih, ki si jih lju-
dje delimo oziroma nas delajo podobne in o tistih, ki so značilne samo za vsakega posameznika.
Spodbudite jih k oblikovanju osebne knjige. Knjiga naj nastaja postopoma, vanjo naj otroci vlaga-
jo svoje fotografije, odtis rok, nog, seznam najljubših predmetov, barv, živali, dejavnosti itd. Zapi-
sujte otrokovo pripovedovanje.
Omogočite otrokom, da bodo lahko pregledovali svojo osebno knjigo in osebne knjige drugih
otrok, razstavite jih v kotičku za opismenjevanje, kjer naj bodo dostopne toliko časa, dokler otroci
izražajo interes za njihovo pregledovanje.

80
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85