Page 86 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 86
otek dejavnosti
Otrokom ponudite različne tkanine, tapete in podoben dekorativni material, kjer lahko opazijo
različne vzorce.
Vzpodbujajte jih, da se pogovarjajo o vzorcih, ki so jih videli – s tem bodo vzorce analizirali.
Iz manipulativnega materiala oblikujte vzorec, otroci naj ga nadaljujejo.
Vzorec naj ne bo vedno v eni vrsti, isti vzorec ponazorite tudi v vertikali.
Nadgradnja dejavnosti
Otroci naj oblikujejo vzorce s predmeti, z aktivnostjo in verbalizacijo. Nekaj primerov: tleskanje,
ploskanje, tleskanje, ploskanje. Otrokom podajte navodila: »Vstanite, sedite, pokleknite, vstanite,
sedite, pokleknite ipd.«
Opazujte in iščite različne vzorce v vrtcu in na zunanjih površinah.
Sodelovanje z družinami
Vzpodbudite starše, da z otroki opazujejo vzorce in se o njih pogovarjajo.
Barvna slika
Namen in cilji dejavnosti
S kombiniranjem barvnih in prozornih trakov otroci spoznajo, kako dve primarni barvi tvorita se-
kundarno barvo.
Učna sredstva in materiali
Škarje, maskirni trak, rdeč, rumen in moder celofanski papir.
Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
Pripravite rdeč, moder in rumen celofanski papir in ga narežite po dva trakova vsake barve v ve-
likosti 12 cm × 5 cm.
Potek dejavnosti
Oblikujte skupine štirih otrok. Vsak otrok dobi barvni trak in gleda skozenj tako, da ga drži pro-
ti svetlobi. Poišče ali poimenuje nekaj, kar je enake barve kot trak, skozi katerega gleda. Otroci naj
si trakove izmenjajo.
Dajte otrokom po dva trakova različnih barv. Vsak otrok naj gleda skozi oba trakova, tako da vidi,
kakšna barva je nastala.
Ponudite še tretji trak, tako da imajo otroci tri trakove v osnovnih barvah: v rdeči, modri in ru-
meni. Otroci naj trakove med seboj mešajo in gledajo skozi njih. Opazujejo naj barve, ki nastajajo.
Nadgradnja dejavnosti
Otrokom omogočite, da sami izrežejo kose celofanskega papirja in tvorijo svoje kombinacije.
Sodelovanje z družinami
Vzpodbudite starše, da skupaj z otroki izdelajo barvna očala ter opazujejo okolico.
Odtiskovanje ali frotaž
Namen in cilji dejavnosti
Otroci z enostavnim šablonskim tiskom raziskujejo različne površine in strukture materialov.
86
Otrokom ponudite različne tkanine, tapete in podoben dekorativni material, kjer lahko opazijo
različne vzorce.
Vzpodbujajte jih, da se pogovarjajo o vzorcih, ki so jih videli – s tem bodo vzorce analizirali.
Iz manipulativnega materiala oblikujte vzorec, otroci naj ga nadaljujejo.
Vzorec naj ne bo vedno v eni vrsti, isti vzorec ponazorite tudi v vertikali.
Nadgradnja dejavnosti
Otroci naj oblikujejo vzorce s predmeti, z aktivnostjo in verbalizacijo. Nekaj primerov: tleskanje,
ploskanje, tleskanje, ploskanje. Otrokom podajte navodila: »Vstanite, sedite, pokleknite, vstanite,
sedite, pokleknite ipd.«
Opazujte in iščite različne vzorce v vrtcu in na zunanjih površinah.
Sodelovanje z družinami
Vzpodbudite starše, da z otroki opazujejo vzorce in se o njih pogovarjajo.
Barvna slika
Namen in cilji dejavnosti
S kombiniranjem barvnih in prozornih trakov otroci spoznajo, kako dve primarni barvi tvorita se-
kundarno barvo.
Učna sredstva in materiali
Škarje, maskirni trak, rdeč, rumen in moder celofanski papir.
Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
Pripravite rdeč, moder in rumen celofanski papir in ga narežite po dva trakova vsake barve v ve-
likosti 12 cm × 5 cm.
Potek dejavnosti
Oblikujte skupine štirih otrok. Vsak otrok dobi barvni trak in gleda skozenj tako, da ga drži pro-
ti svetlobi. Poišče ali poimenuje nekaj, kar je enake barve kot trak, skozi katerega gleda. Otroci naj
si trakove izmenjajo.
Dajte otrokom po dva trakova različnih barv. Vsak otrok naj gleda skozi oba trakova, tako da vidi,
kakšna barva je nastala.
Ponudite še tretji trak, tako da imajo otroci tri trakove v osnovnih barvah: v rdeči, modri in ru-
meni. Otroci naj trakove med seboj mešajo in gledajo skozi njih. Opazujejo naj barve, ki nastajajo.
Nadgradnja dejavnosti
Otrokom omogočite, da sami izrežejo kose celofanskega papirja in tvorijo svoje kombinacije.
Sodelovanje z družinami
Vzpodbudite starše, da skupaj z otroki izdelajo barvna očala ter opazujejo okolico.
Odtiskovanje ali frotaž
Namen in cilji dejavnosti
Otroci z enostavnim šablonskim tiskom raziskujejo različne površine in strukture materialov.
86