Page 46 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 46
čdelni tangram

Namen in cilji dejavnosti
Na osnovi izkušenj s predhodnimi tangrami bodo nekateri otroci sposobni sestaviti sedemdelni
tangram iz oblik, ki so jih že osvojili (kvadrat, pravokotnik, trikotnik itd.).
Nekateri otroci bodo sestavili načrt lastnega tangrama.

Učna sredstva in materiali
Škarje, črn flomaster, bel papir, debelejši barvni papir.

Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
 Izrežite sedem delov tangrama (dva velika trikotnika, en srednje velik trikotnik, dva majhna tri-

kotnika, en kvadrat in en romboid). Uporabite priložene predloge. Posamezne dele tangrama
plastificirajte, da bodo bolj obstojni.
 Prekopirajte priložene predloge za otroke.
 Dele sedemdelnega tangrama shranite v posebno kuverto.
Nadgradnja dejavnosti
Najprej dovolite otroku, da tangram prosto raziskuje, nato ga usmerite, da iz najmanjših trikotni-
kov sestavi kvadrat. Otroci bodo reševali problem na svoj način, da bodo sestavili želeno obliko. Z
nekaj vaje jim bo uspelo sestaviti tudi trapezoid in paralelogram.
Otrokom povejte, da lahko postanejo načrtovalci sestavljank. Svoje oblike naj narišejo na bel pa-
pir. Ko končajo, naj robove narisanih oblik obrobijo s črnim flomastrom. (Obrobljeni naj bodo vsi
deli, notranji in zunanji.) Na načrte zapišite ime oblike in avtorja, ki jo je izdelal. Končan izdelek
plastificirajte za nadaljnjo uporabo.
Predloga 9: deli večdelnega tangrama

46
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51