Page 25 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 25
ašajte jih po številu stranic kvadrata, po številu vogalov kvadrata ipd.
Ko otroci oblikujejo neobičajno obliko, zavrtite ploščo in opazujte sliko.
Nadgradnja dejavnosti
Razširjajte eksperimentiranje tako, da otrokom ponudite več elastik.
Starejše otroke spodbujajte, naj z elastikami izdelajo geometrijsko obliko s tremi stranicami (ali s
štirimi, petimi).
V igralnici ali na prostem iščite z otroki posamezne oblike (v oknih, vratih, stolih, kockah, žogah
in podobno).
Sodelovanje z družinami
Starše spodbudite, da doma izdelajo lesene plošče in jih prinesejo v vrtec ali pa jih povabite v sku-
pino kot prostovoljce ter jih prosite, da vam pomagajo izdelati geometrijske plošče. Predstavite jim
način igre in pomen igre za učenje otrok.
Oblike in števila
Namen in cilji dejavnosti itd.
Otroci v predšolskem obdobju potrebujejo veliko priložnosti za igro in manipuliranje z oblikami
in števili, da pridobijo »matematično pismenost.« Pomembno je, da preizkušajo geometrijske la-
stnosti predmetov z različnimi čuti.
Pozornost pri dejavnosti je usmerjena na števila od 1 do 6, lahko pa jo prilagodite tudi drugim številom.
Ko otroci štejejo in primerjajo količine skladno s številskimi simboli, se učijo razlikovati oblike in
števila, razvijajo miselne operacije ter sposobnost logičnega sklepanja.
Učna sredstva in materiali
Lepilo, škarje, svinčnik, ravnilo, debelejši barvni papir.
Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
Izdelajte ovojnico iz debelejšega barvnega papirja.
Papir prepognite v razdalji 7,5 cm pod vrhom, nato ga prepognite še enkrat proti vrhu tako, da
bo rob 6 cm pod vrhom (glejte sliko 9). Robove pritrdite z lepilom. Izdelajte še pet takih ovojnic.
Prednjo stran ovojnice okrasite z različnimi liki, npr. s trikotniki. Liki naj bodo drugačne bar-
ve kot ovojnica.
Zapišite številke od 1 do 6 in jih pritrdite na ovojnico.
Da bi zapolnili vseh šest ovojnic, izdelajte 21 trikotnikov. Vsako ovojnico napolnite s toliko tri-
kotniki, kot zahteva številka na posamezni ovojnici. Primer: 5 trikotnikov boste dali v ovojni-
co s številko 5.
25
Ko otroci oblikujejo neobičajno obliko, zavrtite ploščo in opazujte sliko.
Nadgradnja dejavnosti
Razširjajte eksperimentiranje tako, da otrokom ponudite več elastik.
Starejše otroke spodbujajte, naj z elastikami izdelajo geometrijsko obliko s tremi stranicami (ali s
štirimi, petimi).
V igralnici ali na prostem iščite z otroki posamezne oblike (v oknih, vratih, stolih, kockah, žogah
in podobno).
Sodelovanje z družinami
Starše spodbudite, da doma izdelajo lesene plošče in jih prinesejo v vrtec ali pa jih povabite v sku-
pino kot prostovoljce ter jih prosite, da vam pomagajo izdelati geometrijske plošče. Predstavite jim
način igre in pomen igre za učenje otrok.
Oblike in števila
Namen in cilji dejavnosti itd.
Otroci v predšolskem obdobju potrebujejo veliko priložnosti za igro in manipuliranje z oblikami
in števili, da pridobijo »matematično pismenost.« Pomembno je, da preizkušajo geometrijske la-
stnosti predmetov z različnimi čuti.
Pozornost pri dejavnosti je usmerjena na števila od 1 do 6, lahko pa jo prilagodite tudi drugim številom.
Ko otroci štejejo in primerjajo količine skladno s številskimi simboli, se učijo razlikovati oblike in
števila, razvijajo miselne operacije ter sposobnost logičnega sklepanja.
Učna sredstva in materiali
Lepilo, škarje, svinčnik, ravnilo, debelejši barvni papir.
Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
Izdelajte ovojnico iz debelejšega barvnega papirja.
Papir prepognite v razdalji 7,5 cm pod vrhom, nato ga prepognite še enkrat proti vrhu tako, da
bo rob 6 cm pod vrhom (glejte sliko 9). Robove pritrdite z lepilom. Izdelajte še pet takih ovojnic.
Prednjo stran ovojnice okrasite z različnimi liki, npr. s trikotniki. Liki naj bodo drugačne bar-
ve kot ovojnica.
Zapišite številke od 1 do 6 in jih pritrdite na ovojnico.
Da bi zapolnili vseh šest ovojnic, izdelajte 21 trikotnikov. Vsako ovojnico napolnite s toliko tri-
kotniki, kot zahteva številka na posamezni ovojnici. Primer: 5 trikotnikov boste dali v ovojni-
co s številko 5.
25